Pages

20 juli 2008

Cathie Bella Marion/Ariadne poppen


Toen ik nog een klein meisje was (een beetje lang geleden) kreeg ik van mijn oma een van deze poppen.
Als ik het me goed herinner heb ik de peggypop helemaal rechts gekregen. Na het overlijden van mijn oma heb ik nog eenzelfde pop gekregen en de andere twee heb ik van mijn moeder gekregen zodat ze gezellig bij elkaar konden blijven zitten. (mam, als ik het verkeerd heb dan hoor ik het wel van je!) Ik heb ook nog een paar originele jurkjes liggen die oma zelf gemaakt heeft.
Het is nog steeds de bedoeling dat ik ze een keer opnieuw aankleed en helemaal opknap maar helaas komt het er nog niet van (maar ze staan nu wel op de actielijst hier rechts). Ik heb twee mappen vol met patroontjes van oma hier staan en daar staan de leukste kleertjes bij.
Maar ik ben nu op het internet aan het zoeken geweest naar de oorsprong van deze poppen. Jammer genoeg kom ik niet echt veel tegen.
Wel heb ik drie websites gevonden (kijk hier rechts voor een link daar naar toe) maar ik zou graag nog meer willen weten over deze poppen.
Ik weet dat ze bij de Marion en Ariadne te koop waren en ik heb een aantal bladzijdes uit een tijdschrift gevonden waarbij iemand historische kleding had gemaakt voor deze poppen maar is er nog meer informatie hierover te vinden?
Op marktplaats worden ze zeer regelmatig aangeboden dus er is nog interesse en 'handel' in.
Even voor de duidelijkheid: die van mij zal ik nooit verkopen! Ze zijn en blijven van mij. Maar misschien dat iemand nog meer hierover weet? Laat het me weten en plaats een berichtje!

7 reacties:

Angelique zei

www.cathie.fr

www.lespoupeesdautrefois.com/doll

www.poupees-bella.com

Tea zei

ik weet dat ze door Furga gemaakt zijn een Italiaans bedrijf...
officieel heten ze Pretty Mille Moss.... ik heb sinds kort ook een een roodharige Peggy....en nu zoek ik dus patronen om haar te kleden..en dat is schijnbaar heel moeilijk.

Simoneannemone zei

Dank je wel voor je reactie! Dat wist ik dus niet over Peggy.

Stuur me maar een mailtje dan kijk ik of ik wat patronen voor je heb.

Saskia

andreamol zei

Hallo Saskia, Ook ik ben al heel lang in t bezit van een Cathie-pop. Zij is mij door Sinter Klaas waarschijnlijk in ongeveer 1970 gegeven. Omdat ik heel fijne herinneringen heb aan die tijd heb ik haar altijd bewaard. Mijn ma, oma en 2 lieve tantes hebben veel kleding voor haar gemaakt en toen ik wat ouder werd heb ik samen met m'n oma ook zelf voor deze pop achter 't naaimachine gezeten. Helaas zijn deze patronen blijkbaar verloren gegaan, wat ik nu zeer betreur, en ben dus op zoek naar deze patronen. Ik hoop datjij mij aan deze patronen(kopieen) kan helpen. Of misschien mensen die dit lezen. Uiteraard hoeft e.e.a. niet kosteloos. Ik heb inmiddels begrepen dat er een aantal jaren na 1970, ieder jaar jaar een nieuwe set patronen in de marion kwam. Leuk toch dat na al die jaren nog best veel mensen nog zo met deze poppen bezig zijn. m.vr.gr. Andrea

Saskia zei

Als je me een mailtje stuurt simoneannemone apestaartje gmail.com dan zal ik voor je kijken welke patronen je zoek!

Leuk nog een enthousiasteling van deze poppen!

Saskia

Mia zei

Beste Saskia

Ik bezit een Furga Vittoria pop.Weet dit pas sinds kort, kon mij niet herinneren hoe de pop orgineel heette. Lang leve google. Er schijntwel handel te zijn, maar het is niet makkelijk iets te vinden.

Bezit wel klederdracht patronen voor poppen van 55 cm groot, ook van Ariadne. Ben zeker geinteresseerd in patronen voor de poppen die kleiner zijn. zo'n 45 cm.
Heb jij die toevallig?

Saskia zei

Ik kan je niet terugmailen daarom op deze manier een berichtje.

Stuur me een mailtje dan kijk ik wat ik voor je heb. simoneannemone apestaartje gmail.com

op www.poppenforum.yourbb.nl ga ik ook foto's van patronen zetten.

Saskia