Pages

6 oktober 2008

Langzaam komt een passende bh in zicht



Enkele maanden geleden heeft Sishi van het forum (van Danglez) een bh voor me getekend op de manier van Merckwaerdigh. Ze heeft er meteen een proefmodel bij gemaakt.
Dat is deze foto hier boven. Jammer genoeg was deze net te klein.
Aardig als Sishi is heeft ze het patroon aangepast en toen mocht ik aan de slag.
Tja dat heeft toch even geduurd. Andere dingen te doen, geen puf omdat mijn botten weer opspeelde. EĆ©ntje gemaakt, maar die zag er naaitechnisch niet uit dus die lag gauw in de prullenbak.



Maar afgelopen weken had ik het weer te pakken. En na de workshop naaitechnieken wist ik ook waar ik op moet letten met het naaien. Ik was met een ander patroon aan het oefenen geweest maar ik pakte al gauw het patroon van Sishi er weer bij.
En deze was afgelopen zaterdag dan ook af. Een cup met horizontale naad. Al veel beter in elkaar gezet. Ik heb hem gisteren aangehad en hij zit best wel lekker al mag de cup wel wat hoger zitten. Ik houd er nu eenmaal van als mijn borsten zoveel mogelijk bedekt zijn. De kleurencombinatie vind ik zelf erg leuk!



En toen was het gisteren een regenachtige dag. Wat kun je anders doen dan er een pyamadag van maken en heerlijk achter de machine gaan zitten. Elke keer een uurtje zitten, dan even rusten of iets anders doen, en zo kwam ik de dag wel door.
En dit is het resultaat. Een bh met een diagonale naad. De cups passen al veel beter. Ik denk alleen dat ik toch een fout gemaakt heb met de voering van de ondercup. Ik ben bang dat ik daar geen extra naad aan heb getekend (domdom) want de ondercup plooit nog iets! Maar hij is draagbaar, zit lekker en dat is het belangrijkste. Op naar de volgende bh.

0 reacties: