Pages

30 januari 2009

Hoe is het met mijn creatieve voornemens?

Januari is nu bijna voorbij en ik heb zonet mijn stukje over de creatieve voornemens voor 2009 gekeken. Als ik kijk naar deze eerste maand moet ik zeggen dat daar niet heel veel van gekomen is. Er zijn wel een aantal redenen te noemen waarom niet (onder andere gezondheid) maar we moeten er iets aan gaan doen om aan die creatieve voornemens vast te houden.

Ik heb volgens mij ook het probleem dat ik teveel dingen wil. Dat kan nu eenmaal niet met mijn gezondheid en de tijd die ik over heb. Doordat ik teveel wil doe ik alles half (dus eigenlijk helemaal niet). Dus ik moet mijn tijd beter in gaan delen. Moet het anders gaan doen.

Als eerste heb ik besloten om mijn breimachines te verkopen. Ik doe er niets mee. Ik krijg ook het gevoel niet dat ik er iets mee ga doen (ondanks mijn voornemens) want ik ben er gewoon niet handig in. De ruimte die ze innemen in mijn kamer is dan ook verspilde ruimte. Ruimte die ik beter kan gaan gebruiken om meer werkblad te creeƫren zodat alles wat overzichtelijker kan staan. Wil niet zeggen dat ik het leuk vind om ze te verkopen, doet wel een beetje pijn, maar het is een weloverwogen beslissing. Nu maar hopen dat ze snel opgehaald worden zodat ik er niet meer aan hoef te denken.

Als de machines weg zijn kan ik verder gaan met mijn kamer opnieuw indelen. Ben gisteren al aan het opruimen geweest. Stoffen uitgezocht, netjes opgevouwen in de kast. Kantjes in de andere kast bij elkaar gezet en ik merk dat langzaam het gevoel van "creativiteit" aan het terugkomen is.

Het komt wel goed allemaal. Eind februari vertel ik weer hoe het is vergaan met mijn creatieve voornemens.

0 reacties: