Pages

8 februari 2009

Ga weer fietsen


Omdat ik niet meer op een normale fiets kan fietsen heb ik zomer 2007 een driewieler voor volwassenen gekocht. Dit was een heel simpel model met een hulpmotor.
Maar deze had geen versnellingen en dat is af en toe best wel lastig dus gingen we op zoek naar een andere. We hebben niet zo'n grote garage en we verkochten daarom afgelopen lente de fiets zodat we daarna een andere konden kopen. Maar het kwam er maar niet van. En eerlijk gezegd was de motivatie om te fietsen er ook niet meer zo erg. Maar gaandeweg begon ik het toch te missen om heerlijk een eind te gaan fietsen. Ook mijn conditie gaat heel snel achteruit en daar moet ook iets aan gedaan worden dus waren we al enige tijd op zoek naar een andere fiets.
En dit weekend hebben we er een gevonden. Een zo goed als nieuwe fiets omdat de eigenaar er niet mee durfde te fietsen. En eerlijk gezegd snap ik dat ook wel. De eerste weken dat ik mijn oude fiets had waren ook niet gemakkelijk. De eerste keer dat ik alleen ging fietsen belande ik bijna op de rotonde omdat ik de bocht niet om kon. Het sturen op zo'n fiets is een kunst apart.
Ik ben toen "onder begeleiding" van manlief gaan fietsen. Hij riep elke keer wat ik moest doen als ik de bocht om moest en zo heb ik het geleerd.
Gelukkig bleek vandaag dat ik het fietsen niet verleerd was alleen dat ik zo moe ben van 3 kilometer fietsen bewijst wel dat er aan mijn conditie heel wat verbeterd mag worden. Morgen eerst een kilometerteller kopen en dan langzaam het aantal kilometers weer gaan opbouwen.

0 reacties: