Pages

15 februari 2009

Stoffenspektakel


Afgelopen vrijdag ben ik naar het stoffenspektakel geweest in Den Bosch.
Eerst NS-assistentie aangevraagd om met de scootmobiel in de trein te kunnen. Reis liep niet helemaal vlekkeloos. Er werd weer de verkeerde coupé doorgegeven waar ik in zat zodat ze me in Den Bosch niet konden vinden. Gelukkig zijn er dan altijd aardige mensen die de conducteur voor je roepen zodat je alsnog gevonden wordt en je de trein uit kunt rijden.
Toen ik om half 10 binnenkwam was het nog best wel rustig. Eerst een rondje gereden en alles eens goed bekeken. Heel veel leuke stoffen waren er. Ook nog best wel veel winterstoffen maar daar kwamen we niet voor, het is toch bijna lente.
Op de foto zie je wat ik allemaal gekocht heb (alleen de twee rollen patroonpapier staan er niet op). De bovenste is lycra voor het project 't rooie hempje (klik maar op de rode letters dan zie je waar ik het over heb) waarvoor ik nog een proefmodel moet maken. Daaronder twee tricootjes voor shirts en de rest zijn katoentjes voor blouses en een jurkje. Op één stofje na was alles 2,00 of 1,75 de meter. Alleen de bolletjestof is 5 euro de meter. Dus ik heb toch wel goedkoop geshopt! Ik heb ook een vulpotlood gekocht waar je verschillende kleuren krijt in kunt doen. Ik heb hem al gebruikt en ik vind het ideaal!
Natuurlijk ook een Bosche Bol gegeten en toen was het alweer tijd om naar de trein te gaan. Trein had vertraging (erg koud op het station) en in Oss ging het weer verkeerd, assistentie stond aan het ander eind van het station te wachten en voordat die bij de juiste coupe was duurde wel even! Maar het is fijn dat ik zo toch heerlijk in mijn eentje op stap kan!

0 reacties: