Pages

7 april 2009

Patroontekenen!

Gisteren zijn we verder gegaan met het patroontekenen via de methode van Bella Hendriks.
Waren we vorige keer met zijn drieën, deze keer waren we met vijf dames.
Langzaam begint het me duidelijk te worden (komt vooral door de duidelijke uitleg van Tialda) en begin ik het principe te begrijpen. Het duurt volgens bij mij wat langer omdat ik vroeger niet zo goed opgelet heb met wiskunde (sorry meneer van Dijk) en het een niveau lager deed omdat ik dan 2 uur eerder naar huis mocht (tja ik ben ook ooit puber geweest) en ik dan niet alleen naar huis hoefde te fietsen (we hebben het wel over 12 kilometer fietsen!)
Vanmorgen vroeg meteen begonnen met het opnieuw tekenen om te kijken of ik het allemaal nog wist. En ik kan toch wel trots melden dat ik bovenstaande tekening helemaal alleen heb gemaakt. Het enige waarbij ik gespiekt heb is de ronding van de cup. Deze heb ik eerst zelf getekend en toen gecontroleerd op de getekende cup van gisteren (een kleine aanpassing was nodig). Om die ronding mooi te krijgen moet je toch wel enig inzicht en ervaring hebben en beiden heb ik nog niet! Ga mijn patroon ook gebruiken voor de volgende bh.
We hebben de decolete-lengte iets aangepast en het achterpand wat veranderd zodat dat mooier komt te zitten. Ben heel benieuwd!

2 reacties:

Jos zei

He, wat goed dat je meteen met opnieuw tekenen begonnen bent. Ik heb er voor gekozen om gisteravond mijn patroondelen al vast voor te bereiden, anders komen die 6 setjes er nooit!!

Simoneannemone zei

Als ik niet meteen ga tekenen dan vergeet ik het allemaal weer. Dus leek het mij slimmer om meteen te gaan tekenen.
En ondertussen liggen de patroondelen al daar waar ze horen te liggen: Op het lycra en kant!