Pages

25 juli 2009

Covermachine


Gisterenavond heb ik mijn machinepark (oeps dat klinkt duur) uitgebreid met een covermachine. Dochterlief wil graag dat ik tricotjurkjes maak maar ik kreeg de zoom nooit mooi gemaakt. Daarom maakte ik heel weinig tricotdingen terwijl ik nog zoveel leuke patronen heb liggen. Ook bij het maken van lingerie is het een handige machine vertelde ze me op het forum. Zonder kun je ook mooie lingerie maken maar de machine is een extra luxe. Een luxe die nu dan ook op mijn werktafel staat. Het is een Elna 434 geworden. Dezelfde als een Janome heb ik me laten vertellen maar deze is 100 euro goedkoper. Raar trouwens dat je met twee verschillende merken dezelfde machine hebt, alleen het kleurtje is anders. Dus nu is mijn machinepark compleet en zou ik alles moeten kunnen maken wat ik wil. Aan de machines kan het niet meer liggen. Maar zoals ik al vaker gezegd heb: Het is niet de machine die het werkstuk maakt maar diegene die het in elkaar zet. Er kunnen de mooiste kledingstukken gemaakt worden op de simpelste machines en er zijn mensen die het duurste machinepark hebben en geen naad recht gestikt krijgen (bij wijze van spreken dan).
Ben nu eerst bezig om mijn zelfgetekend bh in elkaar te zetten, alles is geknipt en de cups zijn gespeld. Als dit af is ga ik mijn nieuwe machine uitproberen.

2 reacties:

Jos zei

Gefeliciteerd met je nieuwe machine Saskia, wauw! Kom maar op met je mooie werkstukken en ik ben erg benieuwd naar je nieuwe bh.

Peliroja zei

Hij is fijn, ik heb hem ook! Ben ook benieuwd naar je nieuwe werkstukken! :)