Pages

16 oktober 2009

Herfsthema



Op ons lingerieforum is het online-thema Herfst. Het is dan de bedoeling dat je lingerie maakt waarin je de herfst "herkend".
Deze stof heb ik van de zomer op de stofjesmarkt in Utrecht gekocht. Het is eigenlijk bedoeld voor een badpak want er zit een print in die herhaald wordt. Je kunt het dan ook alleen per anderhalve meter kopen.
De kleurverloop die er in zit vind ik zo mooi in ons thema passen dat ik de patroondelen van de stoffen zo op het stof heb gelegd dat ik de juiste herfsttinten had. Dit kost heel veel stof maar ik vind het resultaat wel mooi geworden.
De kleuren komen niet heel mooi uit op de foto (het is hier nu echt een herfstige sombere dag dus het licht krijg ik niet goed). Maar in echt zie je verschillen bruin en oranjetinten in elkaar overlopen. De slip is het model hipster van de ottobre. Achter heb ik een effen bruine lycra gebruikt omdat ik niet meer genoeg stof had om het mooi te spiegelen met de voorkant.

Wat betreft het naaitechnische gedeelte ben ik niet echt tevreden. Dit kan mooier en netter. Het middenstukje zit iets te hoog ten aanzien van de cups. Het is millimeterwerk maar daar stoor ik me dan wel aan.
De cups heb ik deze keer anders gemaakt. Ik vond dat de cupnaad te dik werd als ik hem doorstikte. Ik heb nu twee losse cups gemaakt (binnen en buitenkant) en die wilde ik in eerste instantie tegelijk doorstikken. Toen de bh bijna klaar was vond ik het er niet mooi uitzien. Toen heb ik het maar uitgehaald en zit daar geen stiksel. Even kijken hoe ik dat de volgende keer oplos.
Ik heb ondertussen het forum nog een keer goed doorgelezen en een aantal dingen ga ik anders doen zodat ik niet alleen tevreden ben over het ontwerp maar ook over het naaitechnische gedeelte.

Nu ga ik eerst mijn kamer weer eens opruimen. Waarom ik het elke weer zo voor elkaar krijg dat het lijkt alsof er een herfststorm door mijn kamer is gegaan weet ik niet! Maar tijdens het opruimen kan ik alvast bedenken wat mijn volgende creatie gaat worden.

0 reacties: