Pages

1 november 2009

Hoe is het met mijn creatieve voornemens?


Vandaag is het 1 november en van het jaar 2009 zijn nog 2 maanden over.
Begin van dit jaar schreef ik over mijn creatieve voornemens.
Als ik het zo nalees heb ik het niet zo slecht gedaan. Het plannen van meer tijd voor mezelf gaat de ene keer beter dan de andere keer. Ik moet er echt op blijven letten dat ik mijn uurtjes goed in plan.
Mijn tweede creatieve voornemen heb ik uitgevoerd. Ik heb leren tekenen. De basis beheers ik nu maar ik heb natuurlijk nog heel veel te leren.
Over de breimachines heb ik vaker geschreven. Ze zijn uiteindelijk niet verkocht (koper zag er van af) maar staan nu op zolder. Geloof niet dat het ooit nog iets gaat worden. Maar zolang ik dat niet zeker weet staan ze daar goed.

En dan nog het quilten. Eind maart schreef ik dat ik het nog even liet voor wat het was. Maar de laatste dagen ben ik op het wereldwijdeweb aan het rondkijken naar allerlei quiltforums en websites. Ik wil een beginnerspakketje bestellen om te kijken of het wat voor me is.
Verder ben ik bezig met het maken en inrichten van een barbiehuis (om eerlijk te zijn: manlief maakt het huis ik richt hem in). Daarvoor ben ik ook overal aan het rondkijken om ideeën op te doen.

Al met al kan ik zeggen dat ik zo, met nog twee maanden te gaan in 2009, me redelijk aan de creatieve voornemens houd. Sommige maanden gaat dat beter dan andere maanden. Maar dat heeft ook met gezondheid of allerlei andere dingen die je moet doen te maken. Ik heb nou eenmaal door mijn ziekte een beperkte energie en die kan ik maar één keer gebruiken. Keuzes maken is dan het advies . Alleen ik ben er niet altijd goed in adviezen die ik me zelf geef uit te voeren!

Het is goed voor me geweest om die creatieve voornemens te maken en daarbij regelmatig stil te staan. Ik word me meer bewust van waar mijn tijd blijft en wat ik er mee doe. Even naar jezelf kijken op zijn tijd kan zeer zinvol zijn.

0 reacties: