Pages

8 november 2009

Proefmodel bh



Zoals ik vorige week al schreef heb ik mijn bh opnieuw getekend en meteen er een diagonale naad van gemaakt. Ik heb moeite om mijn rug en schouders recht te houden en als je veel zit dan krijg je eerder last van nekklachten. Het advies was om een bh met een verstevigd rugpand te dragen. Daardoor ga je vanzelf wat rechter zitten. Dus heb ik bij deze bh meteen een achterstuk gemaakt.
Omdat je dan je schouderband niet kwijt kunt op het achterpand moet je die bij de cups verwerken. Dat heb ik dus gedaan en dit is het resultaat.
Het is echt een proefmodel geworden. Twee verschillende kleuren elastiek zit er in verwerkt en het beugelband is zwart (maar dat ziet niemand als je hem draagt)

De pop is nog steeds niet op mijn maten gemaakt (ze heeft een smallere rug en taille dan ik) maar je kunt wel een idee krijgen hoe het moet zitten.
Aantrekken gaat moeilijk zo. Daar moet in nog iets op verzinnen. Sluiting voor misschien? Maar dat vind ik niet zo mooi.
Als ik hem aanpas dan lijkt hij te passen. De cups lijken goed te zitten maar door de smalle schouderbandjes vind ik het niet mooi staan. Bij deze maat cup vind ik bredere bandjes gewoon mooier. Ik heb het schouderband dan ook nog niet vastgestikt. Eerst eens kijken wat ik daarmee kan doen.

Volgende week gaan we weer een dagje tekenen. Dan zal ik het door de dames eens laten beoordelen. Ben natuurlijk heel benieuwd wat zij er van vinden.

Tot die tijd ga ik verder met quilten. Zoals ik al bij de evaluatie van mijn voornemens zei wou ik daar dit jaar nog mee beginnen.
Nou dat heb ik dus gedaan! Ik heb er een aparte weblog voor gemaakt. Kijk maar hier. Heel erg leuk om die quiltwereld te leren kennen.

2 reacties:

Jos zei

Waarom zou je hier ook niet gewoon brede schouderband opzetten Saskia? En in plaats van ringen kan je ook van die schuifjes gebruiken als overgang, die zijn breed genoeg. Goede eerste poging zo, ben erg benieuwd hoe dat achterstuk draagt, en of het echt helpt rechter op te zitten. Volgende week in het eggie zien!

Alice zei

Mooie bh, toch veel te jammer om niet af te maken? Op het eerste gezicht vond ik het achterstuk mooi, blijkt er ook nog een verhaal en gedachte achter te zitten, goed bedacht.
Gr. Alice