Pages

7 december 2009

Ik weet het niet....

Een paar maanden geleden schreef ik jullie over mijn ideeënbord. Hier prik ik allerlei kantjes en stukjes lycra op te kijken of ik de combinatie leuk blijf vinden.
Omdat ik nog steeds in mijn zelf opgelegde lowbudgetperiode zit (alleen lingerie maken van materialen die ik heb) heb ik afgelopen week een van die combinaties gemaakt. Links onder op de foto hangt een paar stukjes van deze lycra en kant.



Maar nu hij af is weet ik eigenlijk niet of ik deze combinatie wel echt leuk vind geworden. Moet zeggen dat ik het eigenlijk wel tegen vind vallen.
Is het de kleur groen? Of het kant? Ik weet het niet. Misschien ben ik wel weer toe aan materialen met meer een "luxe uitstraling". Na de bh's met alleen lycra en deze bh.



Maar omdat het nog steeds een prototype is moeten we ook naar het technische aspect kijken. Het is hetzelfde model als de lycra met zwarte versie. Dus een bh met zijpand.
Ik heb het zijpand verbreed en de banden wat breder gemaakt. (dus alles opnieuw getekend). Hij zit in ieder geval heel lekker. Of de pasvorm echt helemaal goed is of misschien nog wat kleine verbeterpunten heeft moet nog beoordeeld worden door mijn "tekencollega's" Jos en Tialda.
Er zit een "schoonheidsfout" in. Aan de kant van oksel is de bovencup te breed in verhouding met de middenvoorkant. Ik wist dat ik daar op moest letten maar tijdens het tekenen was dit niet goed gegaan. Maar hij is weer draagbaar en dat is het belangrijkste. Aan de kleur zal ik wel wennen!

3 reacties:

Alice zei

Of je een combinatie leuk vindt of niet is echt een kwestie van smaak en eerste indruk. Als ik voor contrasterende kleuren kies, dan kies ik de accessoires (picotelastiek, strikje en/of beugelband en eventueel doorstikgaren) in de kleur die je terug wilt laten komen. In jouw geval het geel, als je dat doet wordt het iets meer een geheel. Verder overigens mooie set.
Gr. Alice

Simoneannemone zei

Dat was inderdaad mooier geweest!

In het kant zelf zit wel groen maar niet overtuigend genoeg om mooi terug te komen.

Saskia

Jos zei

Ik weet het wel, zelf getekend en mooi gemaakt, niks mis mee!