Pages

25 februari 2010

Scharen


Goed gereedschap is het halve werk wordt er wel eens gezegd. Wat scharen betreft klopt dat helemaal volgens mij.

Ik heb deze fiscar comfort schaar (ook wel reumaschaar genoemd) helemaal herontdekt.
Bij mijn vorige naaimachine kreeg ik deze schaar erbij. Maar omdat het wel wennen was met knippen lag hij vaker in de la dan dat hij gebruikt werd. Kwam ik hem tegen dan gebruikte ik hem wel maar een ander schaar was ook goed.
Maar de laatste tijd ben ik hem consequent gaan gebruiken. Begon in de periode na de operatie van mijn pink. Want hoewel je je pink niet lijkt te gebruiken bij het knippen doet hij onbewust toch wel mee. En met deze schaar ging dat gemakkelijker.
En ik merk dat ik nu zelfs kan knippen op die dagen dat mijn handen me in de steek laten.

Vandaag heb ik ook het kleine zusje besteld zodat ik bij het fijnere werk ook gemakkelijker kan knippen. Ik hoop dat hij gauw binnen is want ik ben heel benieuwd of deze net zo prettig werkt.

0 reacties: