Pages

16 februari 2010

Theemuts


Rechts onderaan deze blog kom je een kolom tegen met daarin "wat ik nog wil gaan doen". Hier staat al heel lang een theemuts maken. En vandaag dan eindelijk aan begonnen en wat nog mooier is, hij is ook af!
De stofjes zijn van quiltstofjes van Kantje Boord die ik vorige maand gekocht heb. Het patroon had ik nog liggen (weet eigenlijk niet meer waar die vandaan komt).
Het in elkaar zetten is niet zo moeilijk maar het van te voren uitzoeken hoe de stofjes nou het beste tot hun recht komen duurde wel heel lang.
Het patroon in het midden loopt van zichzelf al scheef (het zijn scheve vakken) daarom was het misschien mooier geweest als je het patroon ook scheef op stof had gelegd. Maar dan ga je van de draadrichting af en dat durfde ik niet aan.
Dochterlief vond dat het strikje er boven bij hoorde. De voering is van dezelfde stof als de onderste rand. Maar nu moet ik wel thee gaan drinken!
En deze foto gaat in mijn jaarboek!

4 reacties:

Jos zei

oh, die is mooi geworden. heb er zelf jaren geleden eentje gemaakt en je kunt er echt jaren mee vooruit. doe mij volgende keer ook maar een stijlvol koppie thee!

Jeany zei

wauw, my kind off fabric, mooi hoor, helemaal mijn ding, ga gelijk kijken hoe ik aan die stof kom, is vast en zeker prima om een doos te maken, groetjes van jeanys brunnen

Handige Handjes zei

De theemuts is een echte beauty geworden.....Heb je al een begin met de quilt gemaakt?

Simoneannemone zei

Dit was mijn eerste stap met de quilstofjes de volgende wordt mijn deken!

Saskia