Pages

23 maart 2010

Cups vergelijken



Ik heb afgelopen dagen weer zitten tekenen. Vind het nog steeds leuk om te doen en zo blijf ik een beetje oefenen.

Tialda heeft mij geleerd om eerst de cups in elkaar te plakken om te kijken of de vorm een beetje wordt zoals je die bedoeld hebt. Nu kan ik nog steeds niet zo heel secuur plakken als zij dat kan. Een combinatie van slechte motoriek van handen en te snel werken is daar de oorzaak van. Maar het idee is zo duidelijk!

Je kunt dan ook heel gemakkelijk meten of de cups even groot zijn. Je meet de ronding, de omvang en als die gelijk zijn dan weet je dat dat goed is gegaan.
Rechts is de horizontale naad en links is de diagonale naad.

En in dit geval ging het ook goed! Dus nu kan ik beginnen met het uitknippen van de patroondelen. De stof en kant zijn al uitgekozen. Nu nog de fournituren erbij en dan kan ik beginnen.

0 reacties: