Pages

1 maart 2010

Nieuw setje


Ik heb de afgelopen week dit setje gemaakt. Weer wat anders dan anders door de verwerking van het kant op de ondercup. Verder heb ik in het achterpand twee baleinen verwerkt. Het model is opnieuw getekend via de manier van Bella Hendriks waarbij ik het middenvoor een centimeter verlaagd heb waardoor die onder de a-b lijn begon. Hierdoor moet je de decolleté lengte verlengen waardoor je optisch toch iets meer decolleté hebt.

En ik moet zeggen dat deze bh best wel lekker zit. Alleen het achterpand is nog steeds te lang. Dus ik moet de sluiting even losmaken en weer wat strakker plaatsen.
Wat naaitechniek ben ik niet ontevreden, natuurlijk zie ik nog altijd dingetjes die net wat beter of netter kunnen (toch weer een kreukel in het middenstukje) maar over het algemeen vind ik het er goed uit zien.


Op deze foto kun je zien dat de slip dezelfde kantvorm heeft gekregen als de bh.
Vond ik wel leuk op deze manier.

In ieder geval is deze bh een model die ik vaker kan gaan maken en dat zeker ook ga doen!

5 reacties:

Tina zei

Het prachtig uitgekom, Saskia!

Alice zei

Erg leuk geworden zo! Je idee zal ik zeker onthouden en gaan toepassen, zowel de kantverwerking van de bh en slip. Gr. Alice

Jos zei

Ik vind het echt een prachtig setje geworden Saskia!

Handige Handjes zei

Echt een topsetje!! Heel mooi..het kant, de kleur...het plaatje klopt gewoon!!

Lindje zei

Wauw, wat een mooi setje! Ik zou hem zo kopen in een lingerie-winkel. Knap dat je dat kunt.

Enne, die vouwtjes waar je het over hebt, die heb ik ook vaak in beha's en dan kun je blijven frummelen om het glad te krijgen. Het enige verschil is dat mijn beha's allemaal gekocht zijn.