Pages

26 maart 2010

Tuniek gemaakt!


Deze week verder niet met lingerie bezig geweest maar met deze tuniek.
Patroon komt uit de knip van maart 2008. Heb deze al eerder gemaakt (voor een foto klik hier), en het blijft mijn favoriet model. Deze keer drie machines gebruikt: Naaimachine, lockmachine, en de covermachine.

De laatste deed goed zijn best het ging deze keer helemaal goed. Alleen de volgende keer nog een keertje goed kijken naar de instellingen als ik de halsboord doorcover. Vind de steek net niet "strak" genoeg. Maar dat komt de volgende keer wel. De eerste lap van mijn bezoek aan de stoffenspektakel in Eindhoven is verwerkt!

En ik heb me op de valreep aan een van mijn voornemens gehouden. Minstens één kledingstuk per kwartaal maken!

Het volgende project wordt weer lingerie (patroon dat ik van de week getekend heb) maar daarna ga ik weer een tuniek maken. Maar dan die van de simplicitypatronen die ik pas geleden gekocht heb.

4 reacties:

THEA zei

Heej saskia,

Die tuniek ziet er leuk uit, frisse kleuren ook! Is het een driekwartmouw?
Leuk!

Groetjes Thea

Diana 'poetsie' zei

Wat een super stofje!

Simoneannemone zei

Dank je wel voor jullie leuke reacties!

Het is een driekwart mouw. Volgens het patroon moet daar elastiek in maar dat heb ik niet gedaan.

saskia

Jos zei

Laat het voorjaar maar definitief doorbreken, jij bent er klaar voor. Wat heerlijk dat je toch een heel machinepark tot je beschikking hebt om lekker bezig te zijn.