Pages

12 april 2010

3e setje


Na een drukke en enerverende (werk)week heb ik dit weekend mijn ontspanning gezocht in het maken van een nieuwe bh.
Heerlijk om je zo te kunnen verliezen in het tekenen en maken. Ondertussen je gedachten gewoon wat laten gaan over van alles en nog wat en merken dat hierdoor je energiepeil langzaam weer uit het rood verdwijnt naar het groen.

Zaterdagavond heb ik de bh getekend. Het is een bh met zijpand. Ik had dit model al een tijdje niet getekend dus er kwam veel denkwerk bij aan te pas.
Zondagmorgen begonnen met knippen en in elkaar zetten. Tussendoor gefietst maar ook regelmatig mijn rust genomen en zo door de dag heen de bh in elkaar gezet.

En dit is dan het resultaat! Het stofje zal misschien bekend voorkomen. Het is van Kantje Boord en ik heb hem al een aantal keren voorbij zien komen op het forum.
Het naaigedeelte ging deze keer helemaal goed. Alleen het beugelband was weer een klein drama. Maar dat zit er uiteindelijk ook wel redelijk op.

En wat ook belangrijk is: De bh past! Cups sluiten mooi aan, beugels zitten goed en het middenstukje zit goed tegen het borstbeen aan.
Enige wat voor mij een twijfelpuntje is: Ik had gehoopt dat de borsten iets meer naar binnen werden gedrukt. Nu is er toch nog steeds iets teveel het Oost-West verhaal. Ik heb het zijpand wel ingeknepen maar ik denk dat ik dat de volgende keer iets hoger in het pand ga doen. Kijken of dat helpt.
Ik moet er nog een slip bij maken want ik ga, ondanks dat de bh niet helemaal doet wat hij moet doen, zeker dragen!

Al met al kan ik zeggen dat dit weekend me goed heeft gedaan en dat ik weer met een beter energiepeil de nieuwe (werk)week inga.
En natuurlijk dat derde setje dat af is! De stof lag al bijna een jaar in de kast dus wat dat betreft is dit helemaal in de gedachte van 4 op een rij. Nog één setje te gaan!

2 reacties:

Tina zei

Lekker dat jy so 'n hele naweek kon werk aan lingerie, Saskia. Die BH lyk baie mooi. Ek moet ook weer aan die slag!

Sigrid zei

Mooie bh Saskia. Herkenbaar stofje inderdaad (ik draag mijn versie veel).