Pages

30 juni 2010

Met de hand wassen



Ik ben niet zo heel huishoudelijk aangelegd. Kan me verschuilen dat ik door mijn lichamelijke beperkingen niet alles meer kan. Maar dat is niet eerlijk! Voordat ik artritis psoriatica kreeg was ik ook geen wonder op huishoudelijk gebied.

Ik zie spinnenwebben pas als de spin er al een lange tijd aan gewerkt heeft. Wij waren ook een van de eersten in de familie- en vriendenkring met een vaatwasser. Wat toenertijd (we hebben het nu over eind jaren 80) echt als een overbodige luxe werd gezien.
Voor ons de oplossing om een aanrecht te krijgen waar de vieze vaat niet opgestapeld stond te wachten totdat het echt afgewassen moest worden.


Wat het wassen en strijken betreft ben ik ook heel gemakkelijk. Dus ook mijn bh's gingen in een wasnetje de wasmachine in. Op het gewone programma, niet moeilijk doen met fijnwasprogramma's want dan moet je er over nadenken (kleren gaan overigens wel op het fijnwasprogramma maar dat is anders).
Totdat ik deze week mijn bh's eens goed aan het bekijken was en ik het toch wel erg jammer vind dat ze er al zo gauw verwassen er uit zien. Heb er een hoop werk aan gehad om ze te maken en dan ga ik er zo mee om.

Daarom deze week met metzelf afgesproken dat ik vanaf nu de bh's met de hand ga wassen! Ik hoop dat ze er dan wat langer mooier uit blijven zien!

Vandaag ben ik er mee begonnen, ik hoop dat ik het vol blijf houden!

3 reacties:

Diana 'poetsie' zei

hihi, heerlijk herkenbaar.
Ik heb gelukkig een lingerieprogramma op de wasmachine zitten.
Donkere kleuren verwas je niet zo snel. ;-)

Peliroja zei

Ik heb ook een broertje dood aan het huishouden, maar ben ook mijn lingerie met de hand gaan wassen. Ik doe dat meestal als ik onder de douche sta! Dan kun je nog es knoeien met dat water, hihi. Het is wat extra werk, maar je bh's blijven toch echt langer mooi zo!

Simoneannemone zei

Goed idee om dat onder de douche te doen!

Saskia