Pages

20 juni 2010

Notenbrood gebakken


Vandaag heb ik een notenbrood gemaakt in de broodbakmachine. Alleen al de heerlijke geur als het brood gebakken wordt maakt dit brood tot een van de favoriete broden!

Maar het is natuurlijk ook een heel lekker brood. Met kruidenkaas of met een ander scherp kaasje. Ook heerlijk met chocoladepasta of alleen met roomboter.

Het recept is heel gemakkelijk. Je neemt de ingrediƫnten van een gewoon wit brood. Je voegt daar 10 gram bruine basterdsuiker, 2 gram koek- en speculaaskruiden en 75 gram gemalen noten bij.
Bij mijn machine zit er een bakje bij dat na het kneden de noten toevoegt. Anders moet je die na het eerste kneden toevoegen (kijk even bij de handleiding van je broodbakmachine)

3 reacties:

Sigrid zei

Klinkt erg lekker. Zal ik ook eens proberen.
Fijn te zien dat je ondanks je hand toch nog wat kunt doen, ook met naaien. Doe voorzichtig!

Simoneannemone zei

Dank je wel! Ik zal voorzichtig zijn!

Saskia

Jos zei

dat recept ga ik een keer proberen!