Pages

15 juli 2010

bh is af, maar ik ben niet tevreden!


Mijn bh met padding is af. Ben er niet zo tevreden over. Ik heb de cups met een cm extra naad geknipt en dat blijkt nu dus teveel te zijn. Daarom heeft de lycra vooral bij de oksels teveel ruimte waardoor het gaat plooien. Op de foto lijken de ondercups ook te plooien maar dat is niet als je de bh aanhebt daar zit het mooi glad.
De volgende keer teken ik maar een halve cm extra aan. De (paddding) cup zelf zit goed dus aan het patroon ligt het niet

Maar ik denk niet dat ik hem veel ga dragen. Hij is niet mooi genoeg naar mijn zin. (is dat wel Nederlands? of gooi ik er nu een Brabantse zin doorheen?).

Tja dat heb je soms met lingerie maken dan wordt het niet wat je er van verwacht had. Gelukkig heb ik nog genoeg van deze lycra en kant liggen dus ik maak hem wel weer een keer opnieuw.

7 reacties:

Elfi zei

Ik vind hem erg mooi hoor!
Jammer dat je niet tevreden bent.

THEA zei

Ik vind ook dat hij er mooi uit ziet, maar hoe de pasvorm is......

Ja dat is altijd zo als je zelf iets maakt, je kunt je wel voortellen hoe het word, maar of het ook zo lukt???? Blijft een gok!! Gelukkig gaat het de meeste tijd wel goed!

Ik maak zelf bijna al mijn kleding en daar gaat het net zo!!

Alvast een fijn weekend, groetjes Thea

Eline zei

Hoi,

Ik maak mijn bh's ook allemaal met padding. Tijdens de les heb ik geleerd dat de maat van de padding altijd de juiste maat is.
> Met veel spelden zet je de lycra aan de padding vast.
> Daarbij zorg je dat de lycra mooi glad om de padding zit.
> De naad van de boven- en ondercup speld je als eerste vast!!
> Daarna met de hand even de cup rijgen zodat je makkelijker verder kunt naaien.
Succes en veel plezier verder!

Eline.

Diana 'poetsie' zei

Hoi Saskia,
Wat jammer dat deze niet past, ik doe het op dezelfde manier als Eline. Ik knip geen extra naad aan.
Bij de bovencup en ondercup hoeft geen naad aan, die stik je met een brede zigzag aan elkaar.
Bij de oksel ook geen naad, anders wordt het te dik.
Ik teken in de padding alleen maar naad aan, waar je het beugelband moet stikken, dat knip je na het stikken weer kort af, net als je stof. Hoop dat het duidelijk is, ik maak anders wel een tutorial op mijn blog.
Ik vind het een erg mooie combinatie.
groetjes Diana

Alice zei

Mooi kant en combinatie met de lycra, jammer dat je niet helemaal tevreden bent. Ik hoop dat de volgende poging wel naar tevredenheid wordt. Gr. Alice

Simoneannemone zei

Dank jullie wel voor jullie reacties!

Eline en Diana dank je wel voor jullie tips!
(Diana, als je tijd hebt om een tutorial te maken dan graag!)

Fijn weekend allemaal!

Saskia

Jos zei

Niet te kritisch worden op je eigen werk he! Jammer dat je m niet gaat dragen, maar met jouw voorraad kan er vast nog wel eentje uit :-)