Pages

25 juli 2010

Een rok met een verhaal


"Vroeger" maakte ik ook vaak kleren voor mezelf.
Er was één stelletje dat vooral op de eerste vakantiedag waar dan ook naar toe tevoorschijn werd gehaald.
Een linnen ballonrok met een wijd linnen hes eroverheen. (wijde kleding was toen in de mode)
Ideaal om tijdens een lange autorit te dragen. Was het warm als je op de plaats van bestemming aan kwam dan plakte het niet meteen en als het wat kouder was dan was het weer warm genoeg.
En tijdens de autorit zat het heerlijk ruim en knelde nergens (ook belangrijk bij lange autoritten)

De rok droeg ik zomers wel vaker met een andere combinatie, het hesje eigenlijk alleen tijdens die vakantie.

Nu wilde ik een wijde lange rok maken en ik dacht meteen aan dit model. Maar toen was de grote vraag in welke knipmode stond het patroon? Ik wist dat het voor 2005 was geweest (heb daar een vakantiefoto van met deze kleding aan) dus ik moest voor die tijd gaan zoeken.
Na heel veel knipmodes doorgebladerd te hebben (tja wie wat bewaard...) heb ik uiteindelijk het patroon gevonden in een bijlage van de knipmode van mei 2000.



Het is wederom een redelijk simpel model, wel hele lange banen om door te stikken. Ik heb de deelnaden met de covermachine doorgestikt en dat geeft toch wel een heel mooi professioneel resultaat.
In het echt is de rok veel zwarter dan op de foto. De tuniek op de foto heb ik eerder gekocht maar staat hier erg leuk bij.

Als ik het zo nalees dan heb ik in juli veel kleding gemaakt (3 rokken, een tuniekje en een lingeriesetje) het komt niet zo vaak voor dat ik zoveel in korte tijd maak.
Rokken en hesje waren niet zo moeilijk om te maken dus ik ga nu wel op zoek naar iets uitdagender om te gaan maken.

2 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Je flow heeft weer een prachtige rok opgeleverd.:-)

Alice zei

Wat een mooie combinatie zo, lekker fleurig.