Pages

2 juli 2010

Low budget!


In onze keuken hingen al een paar jaar zelfgemaakte rolgordijnen. Ooit gemaakt omdat we maar niet wisten wat we er wilden hangen. Rolgordijnen, luxaflex we wisten het niet.
Het waren katoenen gordijnen en die moeten op een gegeven moment worden gewassen. Heel lang uitgesteld maar op een gegeven moment toch gedaan. En dat ging dus verkeerd. Ze waren gekrompen!
Toch maar teruggehangen (wat moet je anders?) en daar bleven ze maar hangen totdat ik er van de week (na máánden) het niet meer aan kon zien.

Maar nu hebben we het probleem dat we op (korte) termijn de keuken en woonkamer gaan opknappen en dat we de kleuren nog moeten kiezen dus definitieve raamdecoratie konden we nu niet kiezen.

Daarom op de markt maar een nieuwe lap stof gehaald en keperband en van de week de gordijnen geknipt en gespeld. Vanmorgen heel vroeg opgestaan en de covermachine op de tuintafel gezet. Op de thermometer kun je al zien dat het al erg warm was. Binnen een uurtje waren twee gordijnen gestikt, gestreken en opgehangen. Ze moeten nog wel wat uithangen en het strijken had iets beter gekunt maar dat gaat niet zo goed met mijn linkerhand.

Alleen het zijraampje moet ik nog doen. Maar ik geloof niet dat dat vandaag er nog van gaat komen het wordt me iets te warm.

Maar voor 22 euro heb ik de twee grote ramen en een kleine weer voorzien van rolgordijntjes en kunnen we weer even vooruit.

0 reacties: