Pages

29 juli 2010

Roomwitte bh


Een paar weken geleden heb ik een t-shirt bh van Triumph gekocht. Omdat deze zo goed zit ben ik, ondanks mijn negatieve ervaringen met padding, begonnen met het maken van een bh met voorgevormde cups (zie ook de oranje bh)

Hoewel de oranje bh heel goed zit ben ik toch verder gegaan met het zoeken naar nog meer perfectie. Ik heb daarvoor de t-shirt bh als uitgangspunt genomen.
Zo kwam ik er achter dat het middenstukje onder 2,5cm smaller is dan de bh's die ik tot nu toe gemaakt heb. De hoogte van het middenvoorstukje heb ik weer verlaagd naar 8 cm in plaats van 9 cm om dit te compenseren heb ik bij het achterpand 1 cm opgetekend.

En dat is dit het resultaat. Eerlijk gezegd is het naaitechnisch niet mijn mooiste bh. Het is een heel vervelende lycra dat alle kanten opschuift en nogal gauw "haakjes " geeft. Normaal gesproken zou ik deze allang in de hoek hebben gegooid maar ik was toch heel benieuwd of de aanpassingen zouden werken zoals ik het voor ogen had.

En, hoewel ik deze nog niet een hele dag gedragen heb, zie je dat de aanpassingen werken! Door het smallere middenstukje krijg je een soort push-upachtige werking. Dat geeft een mooie vorm.

Het achterpand zit nu mooi hoog en sluit mooi aan. Alleen de aansluiting van het schouderband zit iets te ver naar buiten. Dat mag de volgende keer wel meer naar binnen geplaatst worden (dus richting sluiting).

De conclusie is dat de bh zeer zeker weer draagbaar is maar dat ik de volgende keer andere lycra ga gebruiken zodat ik over het naaitechnische gedeelte ook tevreden kan zijn.

3 reacties:

Tina zei

Saskia, ek dink dit is baie mooi BH, en ek is bly dat die aanpassingen soveel succes het. Ek moet regtig weer probeer met 'n padding-BH.

Astrids Atelier zei

Prachtig! Soms zou ik willen dat ik dit ook kon.... een goede bh is in de winkel een 'crime' om te vinden, dus super dat je dit zelf kunt en zó mooi!!!!
Groetjes Astrid

Marian zei

Vind hem erg mooi, en je kan zo op de foto op een pf andere manier al zien dat hij goed past.
Je bent weer goed bezig...