Pages

22 juli 2010

Tuniek simplicity en rokje


Afgelopen week bezig geweest met dit rokje met tuniek. De rok is hetzelfde patroon als die ik eerder gemaakt heb (knipmode februari 2009) maar dan van tricot gemaakt.
Het is echt van die flubbertricot en het was dan ook moeilijk om te stikken en te coveren. Ik heb het gevoerd met een katoenen voering en dat werkt elkaar wel tegen met het naaien. De tricot wilde teveel rekken en katoen rekt dus helemaal niet. Maar het is gelukt! Ben heel benieuwd hoe het draagt.



Het patroon van de tuniek is de Simplicity uit de Kahlia Ali Collection (rechtse patroon). Deze kocht ik in het voorjaar.
Het is ook een heel simpel patroon waarbij ik elastiek heb verwerkt in het voorpand en in de schouderdelen.
De aangeknipte mouwen vind ik eigenlijk wat de wijd vallen (je moet er echt een hempje onder dragen).

Maar ik ga dit model zeker nog een keer maken in een herfst/wintermodel.




En dit is dan nog een foto van het hele setje. Echt een setje om in de koffer voor de vakantie te stoppen. (nou maar hopen dat het tegen die tijd ook mooi weer is)
Beide stoffen zijn weer gekocht op het stoffenspektakel in Eindhoven (als je hier klikt kun je er meer over lezen).

3 reacties:

Elfi zei

Leuk setje, mooie stofjes ook.

Groetjes,
Roelfina

Diana 'poetsie' zei

Goed bezig, wat een mooie zomerset. Hoop dat je het veel kunt dragen. :-)

Jos zei

Wat ben je lekker bezig de laatste tijd! Ik vind het patroon van de top ook zo leuk!