Pages

1 augustus 2010

Bikini voor mijn meisje


Meisjelief wilde graag een nieuwe bikini erbij hebben. Helaas lukte het ons niet om een op alle fronten passende model te vinden.
Uiteindelijk zijn we maar zelf aan de slag gegaan. Goed gekeken in de winkel hoe het nu precies zit en deze op haar maten nagemaakt.
Eigenlijk is het gewoon een rechte lap waarvan de stof in het midden gerimpeld is en ik heb er baleinen ingezet. De bandjes lopen vanaf het midden naar haar hals toe.
Ik heb foto's gemaakt van de hele werkwijze. Ik zal daar van de week een tutorial van maken.
Uiteraard heb ik er ook een bikinislip bij gemaakt. Niet dat je die te zien krijgt want die meiden dragen er tegenwoordig ook een sportbroek over.
En dit is dan het resultaat. En zo op het eerste gezicht lijkt het te passen. Maar dat weten we pas echt als ze hem straks een keer gedragen en er mee gezwommen heeft. Dan weet je ook pas of dit model ook lekker zit.

Dat je daar voorzichtig mee moet zijn dat kan ik uit eigen ervaring vertellen. Heel lang geleden (ik denk dat ik een jaar of 8 was) heeft mijn moeder een hele mooie bikini voor mij gehaakt. Thuis paste hij goed maar toen ik er mee uit het water kwam was hij 7 maten te groot. Mamma had er geen rekening mee gehouden dat katoen rekt als het nat wordt!

Mamma leest deze blog ook (en die zit als ze dit leest achter haar scherm te lachen, dat weet ik zeker!): Dank voor de tip om de bikini eerst onder de douche uit te proberen. Is beter dan bij het zwembad maar had dat tig jaar geleden nou ook bedacht!!

5 reacties:

Isabelle zei

Mooie bikini! Leuk stofje is dat. Enne....herkenbaar verhaal van de vergrote bikini :-D. Heb zoiets ook meegemaakt als kind, hahaha...

Groetjes, Isabelle

Diana 'poetsie' zei

Wat een leuke bikini, je dochter zal er blij mee zijn.

Marian zei

Erg leuke bikini, en nu maar hopen dat hij 'goed blijft' in het water, maar ik denk het wel.
Dan kan je er vast meer maken, want hij is erg leuk.

THEA zei

Leuk is hij geworden!

Heel herkenbaar...we hebben allemaal wel eens zoiets meegemaakt!

Alles moet immers geleerd worden!
Groetjes Thea

simonevans. zei

ik ben er heel blij mee!
nog een keer dankjewel mama!
trots, dat mijn moeder zoiets kan maken

xxkusjes,
je dochter