Pages

24 augustus 2010

Bloemensetje

Afgelopen dagen bezig geweest met dit bloemensetje.  De stof heb ik eerder gekocht bij Swanenberg in Oss . Ook deze bh is er weer een met voorgevormde cups. Alleen heb ik ze nu een maatje groter genomen.

Maat 105 b past net precies met de beugel die ik altijd gebruik (beugel uit de grote maten serie van Bella Hendriks) maar ik had geen ruimte over. De cup zelf paste ook precies maar ik wilde eens uitproberen wat een cup maat groter zou doen. Dus vorige week de voorgevormde cups in maat 110B besteld bij Danglez.

Hoewel de bh met maat 105B al fijn zit moet ik zeggen dat deze bh nog prettiger zit. De cup omsluit mijn borsten mooi waardoor je ook met deze maat cup een mooie vorm krijgt. Door de grotere maat heb je wel iets minder decollete maar dat vind ik niet erg.


Ik had deze keer wel wat problemen met de stof strak over de cups heen te krijgen. De cup vervormde gauw terwijl de stof dan nog niet strak genoeg was aangetrokken. Daarom zie je op de foto wat deukjes maar die trekken gelukkig wel weg als je hem aanhebt.
Ik weet niet precies waar het aan ligt. Met de kleinere cups had ik er geen problemen mee.

Van het weekend kreeg ik de nieuwsbrief van Merckwaerdigh waarin ze een stukje schreef over schouderbanden. Daarin gaf ze aan dat als je schouderband naar de cup toe wat smaller maakt je een mooiere organische vorm kreeg. Normaal maak ik de schouderband daar al breed nu heb ik het dus anders gedaan. Bij de aanzet cup is hij smal en bij de schouder weer breder. Bij het achterpand wordt hij dan weer weer zo smal zodat er een ringetje aan kan voor het gedeelte met de verstelbare schouderband.
Ik moet zeggen dat ik dit wel een mooie schouderbandvorm vind zo. Mag iets breder bij de schouder zijn maar dat is iets om de volgende keer mee te nemen.



De slip heb ik gisteren getekend maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Aan de voorkant lopen de pijpjes te ver door, dat moet aangepast worden op de tekening. Hij is wel draagbaar maar het staat zo niet elegant.

Maar al met al ben ik wel tevreden over dit setje. Ik heb deze vandaag de hele dag aangehad en hij zit heel prettig. Weer een bh erbij om met plezier te dragen!
Vind het stofje nog steeds zo leuk dat ik gisteren nog een meter er van gekocht heb voor als deze bh versleten is! (tja soms moet je vooruitkijken toch?)

3 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Wat een vrolijke set. Kan me voorstellen, dat je nog wat extra gekocht hebt. Je zou er ook nog een mooi 'rood hemdje' bij kunnen maken.

Annette zei

What a lovely bra and panties set. It is so cute. I have enjoyed looking at the items you have made.

Alice zei

Hoi Saskia, wat een leuke fleurige set is dat geworden en fijn dat het qua pasvorm ook goed is.