Pages

9 september 2010

Op herhaling? Zalmroze BH

In februari van dit jaar heb ik al een lichtzalmroze setje gemaakt ( Klik hier voor de foto). Maar dat was voor het "tijdperk van de voorgevormde cups".

Ik vond de combinatie van stof en kant nog steeds zo mooi dat ik deze week eenzelfde combinatie heb gemaakt maar dan met voorgevormde cups.
Het is nu een model met een driedelige cup (de ondercup is verticaal in tweeën gedeeld).
Over de pasvorm kan ik pas oordelen als hij een minstens een dag gedragen is maar ook deze lijkt weer heel goed te passen.

De zelfgetekende slip is deze keer ook helemaal goed. Ik heb de beenopening wat aangepast en het model zelf iets hoger opgetekend.

Nu heb ik 3 verschillende modellen gemaakt met de voorgevormde cups (diagonale naad, met zijpand en driedelige cup). Leuk om zo van alles uit te proberen.

Het tekenen gaat me dan ook steeds beter af. Ik merk dat ik mijn eigen inzicht steeds meer leer te gebruiken en daardoor ook dingen anders doe dan dat ik het geleerd heb. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en dat geldt zeker ook voor het patroontekenen.

De komende tijd ga ik dan ook verder met het leren tekenen van diverse modellen. Maar ik ben ook bezig met een nieuwe rok. Ik weet nog niet wat ik eerst ga doen! We zullen zien.

4 reacties:

Alice zei

Mooi geworden!

Queen B. zei

zeer mooi!

Jos zei

lekker dat je zo aan het experimenteren bent en dat het resultaat er ook naar is. Inderdaad mooie combi van stof en kant. Wat staat er nu op het program?

Saskia zei

Dank je wel voor jullie leuke reacties.

Ik wil nog een body gaan tekenen of een bustier. Ben het boek van Bella aan het bestuderen en ik denk dat ik het ga snappen!

Saskia