Pages

28 september 2010

Pasmodel BH voor mijn meisje


Afgelopen dagen heb ik voor mijn dochter een bh gemaakt. De lycra die ik gebruikt heb is de aarbeitjeslycra die ik eerder bij Swanenberg kocht en die ik dan nu eindelijk gebruikt heb!

De voorgevormde cups (tja dat dragen die meiden ook allemaal tegenwoordig) zijn bekleed volgens de manier van Maffies en hebben geen naad. De cups zijn wel flink bijgeknipt bij het decollet√© omdat ze geen hoog sluitende bh wilde hebben.

Achterpand en voorpandje heb ik getekend aan de hand van haar maten volgens de methode van Bella Hendriks.
Omdat ze in verhouding een smalle omvang heeft heb ik het elastiek met 20% verminderd, daarom zie je op de foto het middenvoor niet helemaal goed omdat dat daar nu (heel logisch) samentrekt.

Het is echt een pasmodel. Hoogst waarschijnlijk zullen er nog wel aanpassingen nodig zijn bij de volgende bh. Maar dat is nog even afwachten nadat ze hem gedragen heeft.

Het is wel vreemd om met die kleinere patroondelen te werken. Om de een of andere manier werkt dat toch anders. 

De foto is niet zo heel mooi geworden, het is hier een hele sombere regenachtige dag en dan krijg je niet van zo'n mooie belichte foto's (of ik weet niet hoe ik dat moet doen dat kan natuurlijk ook!)
Voordeel van zo'n dag dat de behoefte om thuis te blijven op je vrije dag heel groot is en dat komt weer goed uit omdat ik het volgende model wil gaan tekenen.

7 reacties:

Sigrid zei

wat een schatje. je dochter zal wel blij zijn!

THEA zei

Hoi saskia,

Ik vind hem er hardstikke mooi uitzien! De kleuren zijn top,misschien in het echie nog mooier?? Dat kan!

Ben benieuwd hoe hij past!

Ik blijf het knap vinden om zoiets te maken!!

Hier van hetzelfde laken in het pak....ook regen en errug donker!!

Groetjes Thea

angela zei

Ziet er super leuk uit. Ik ben benieuwd hoe hij zit als ze hem een paar keer gedragen heeft.

Jos zei

wat een fruitig ding, haha, erg leuke stof. hopen dat ie goed in de smaak valt en dat je nog veel meer leuks mag maken!

Aline zei

wat een enig bh-tje. wat een heerlijk zomers stofje, heel vrolijk. wordt ze vast vrolijk van als ze die draagt!

Kim zei

Wat een vrolijke bh! Erg leuk stofje! Hopelijk zit hij al redelijk goed, en heeft ze er vele plezier van!

Groet,
Kim

Marian zei

Wat een schattig 'prototiepje'
Straks kan je 'voor 2' lingerie gaan maken :)