Pages

21 september 2010

Rok knipmode oktober 2010




Elke maand koop ik trouw de Knipmode. Zo heb ik ondertussen al een aantal jaargangen bij elkaar verzameld. Maar om er dan iets uit te maken daar ben ik minder trouw in geweest.

Ooit riep ik dat ik het voornemen had om elke maand één kledingstuk uit de Knipmode van die maand te maken. Maar dat was niet echt haalbaar en het bleef bij een voornemen.
Voor dit jaar heb ik dat dan ook teruggebracht naar minimaal één kledingstuk per kwartaal.

Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met een rok uit de knipmode van Oktober 2010.
In het voorbeeld van de knip was dit een leren rok. Maar ik heb hem van een katoenachtige stof gemaakt.
Het is een groenachtige stof met ingewerkte bloemen. (moeilijk om die kleur goed op de foto te krijgen!


Er zitten twee "fouten" in. Ik heb het voorpand aan de stofvouw gelegd, nu zit er middenvoor geen naad. Denk wel dat het mooier was geweest met naad. En de rits zit in het zijpand in plaats van middenachter. Maar dat is voor mij wel praktischer. Rits in zijnaad kan ik beter dichtmaken dan die achter zit.

Wat model betreft ben ik niet razend enthousiast. Ik twijfel of ik het mij wel mooi vind staan. Misschien is het een kwestie van wennen maar dat zal de tijd uitwijzen.

Ondertussen ook druk geweest met het behangen van mijn barbiehuis. Maar daar kun je meer over lezen op mijn barbieblog (ander val ik zo in herhaling!)

Update 22 september:

Ik heb de rok gisteren even gedragen en ik weet nu waarom ik hem niet mooi vind staan.

Je hebt eerst de heuppas die strak zit en daarna komt het rokdeel dat begint te bollen. En dat staat me gewoon niet. Ik heb daar het verkeerde figuur voor.


Misschien dat het minder had gebold als ik een middenvoornaad had gemaakt.
Ga nog een keer kijken of ik de rok kan gaan verbouwen .
Gelukkig was het geen dure stof (1,75 per meter)

1 reacties:

angela zei

Hoi hoi
Wat jammer dat het niet zo gelopen is dan dat je gehoopt had. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Ik vind het zo op de foto wel een mooie rok.
Groetjes angela