Pages

3 oktober 2010

Patroon tuniek gezocht


Vorige week ben ik met dochterlief gaan winkelen en heb ik een aantal nieuwe shirts gekocht.
Mijn snelheid van kledingmaken is jammer genoeg niet hoog genoeg om het allemaal zelf te maken. En op mijn werk moet ik er toch een beetje netjes bij zitten (gelukkig geen mantelpakjes enzo maar toch).

Een van de shirts die we gekocht hebben is dit shirt.
We hebben het gekocht bij M en S mode en het zit zo lekker dat ik er eigenlijk nog wel een paar bij wil maken.


Maar nu ben ik dus op zoek naar het juiste patroon. Het is een shirt met A-lijn en redelijk diepe ronde hals en er zit een deelnaad onder de borst.
Ik weet dat ik ergens een vergelijkbaar patroon heb gezien maar ik kan het niet meer terugvinden.

Als je hier klikt zie je het shirt ook op de site van M en S mode.

Wieowie weet ik welk patroon ik hiervoor kan gebruiken?

4 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Kun je niet proberen om een gewoon shirt patroon wat te verlengen en naat beneden toe wat klkkend tekenen?
Is een mooi shirt!

Marian zei

Ik weet zo snel niet een patroon, maar ik vind het wel een geweldig mooi shirt.

Sigrid zei

leuk shirt, kun je een patroon maken van het origineel? Plat leggen op patroonpapier en dan de lijn volgen?

THEA zei

Hoi Saskia,

Ik zou een gewoon T-shirt patroon in de juiste maat nemen. En dan meten hoeveel dit gekocht shirt langer is en hoeveel wijder. Als je dat eraan tekent,denk ik dat je een heel eind komt. Eventueel maak je er eeerst eentje van een goedkoop stofje.

Zo doe ik meestal!
Want een patroon precies zoals je het hebben wilt,staat bij mij nooit in de boekjes!!

Veel succes, ik vind het stofje erg mooi!

Groetjes Thea