Pages

30 oktober 2010

Stippeltjes


Na een korte inspiratieloze periode had ik het opeens gevonden. Ik kwam deze twee stofjes tegen in mijn restjesbak en zag meteen wat ik er mee wilde doen. Later zag ik ook dat deze op mijn inspiratieprikbord waren geprikt dus een echt originele gedachte bleek het niet te zijn.

De stippeltjesstof komt van Kantje Boord en zal voor velen bekend voorkomen. Er zijn er meer die hier een lingeriesetje van gemaakt hebben.
De gele stof is een stevige lycra dat maar naar een kant toerekt. Persoonlijk vind ik het niet zo'n fijne lycra om mee te werken. Maar voor het achterpand en de verwerking in de slip was het goed.
Ook in de schouderband heb ik de twee verschillende stofjes in elkaar over laten lopen.
Ik heb alleen gele elastiek gebruikt zodat de gele kleur nog meer terugkomt.



Naaitechnisch ging het deze keer niet zo goed. Het is allemaal niet zo netjes geworden als ik dat van mezelf inmiddels mag verwachten. De cups vervormen iets omdat de stof toch te strak is aangetrokken. Daar zie je met het dragen niets van maar het is toch niet de bedoeling.

Halverwege dacht ik eraan om ermee te stoppen omdat ik teveel kleine foutjes ging maken. Dat moet je weer uithalen en dan wordt het er ook niet mooier van.

Maar ik heb hem toch afgemaakt en daar ben ik nu wel blij mee. Ik vind het een mooie kleurencombinatie (al doet het wat aan Pasen denken), en  ondanks zijn kleine foutjes is het weer een draagbaar setje.

Maar een volgend setje moet naaitechnisch toch beter in elkaar gezet worden!

3 reacties:

Alice zei

Leuke vrolijke set geworden. Kritisch op je werk zijn en blijven is natuurlijk goed, maar vaak zie je zelf de onvolkomenheidjes het meest. Op de foto's niets van te zien..:-)
Gr. Alice

Diana 'poetsie' zei

Ik ben met Alice eens. Ik vind de combi met het geel erg gezellig. Lekker zonnige set, zeker in deze donkere tijden.

Marian zei

Wat een lekker zonnig setje, leuk met die stippels.
En ik zie geen naaitechnisch mankement op de foto..
Dat heb je volgens miu altijd bij jezelf.