Pages

9 oktober 2010

Tuniek en paspop


Afgelopen zondag schreef ik op mijn blog dat ik op zoek was naar een patroon van een tuniek.
Ik stelde de vraag ook op Sancho en Isabelle gaf het advies om voor de onderkant de Ottobre nr. 2 - 2009 te gebruiken en voor de bovenkant de Ottobre nr. 5/2009. 
Sigrid en Thea gaven ook het advies om de tuniek na te tekenen (zie de reacties bij het bericht van zondag)
Dat heb ik eerst gedaan. Daarna heb ik de patroondelen uit de Ottobre's overgenomen en er ingetekend. En zo kwam ik tot dit patroon. Ik heb een dunnere tricot gebruikt dan die van het origineel. Wilde het eerst uitproberen voordat ik mijn dikkere (mooiere) tricot ging gebruiken. Maar het model is goed zo en ik ga er zeker nog een maken.


Nou heb ik al een hele tijd een pasppop staan. We noemen haar Bella (heeft buurvrouw bedacht). Het is zo'n instelbare en heupen en borstwijdte waren wel in te stellen maar het tussenliggende gebied was nou niet gelijk aan mijn maten. Ik heb niet zo'n smalle taille (meer). Daarom gisteren maar eens aan de slag gegaan en de paspop in mijn model gemaakt.

Eerst kreeg ze een bh met voorgevormde cup aan (een van de eerste die gemaakt heb, helaas per ongeluk bij de verkeerde was gekomen en nu verkleurd).

Daarna heb ik het taille- en buikgedeelte opgevuld met van dat spul dat je voor afzuigkappen gebruikt (gekocht bij de action). Daaroverheen een oud strak t-shirt en nu heeft de dame redelijk mijn maten. Als ik nu wil kijken hoe iets staat dan krijg je nu een beter idee dan bij de eerdere slankere versie.


Kijk maar: Linksboven ben ik en linksonder is Belle.  Er staat nu iets meer pop als ik mijn kamer binnen kom (ze staat meteen naast de deur) maar het zijn nou eenmaal mijn maten en daar ben ik gewoon tevreden mee.


4 reacties:

Hannie zei

Hoi Saskia

Allereerst...prachtige tuniek! Hij ziet er nu al zo mooi uit dat ik me afvraag hoe die er definitief uit zal zien...is deze wel te overtreffen??
Maar volgens mij ziet jouw paspop er nu een stuk dikker uit als jij. Ik heb hetzelfde probleem met mijn paspop....mijn lichaam ziet er gewoon anders uit. Toch is hij wel voor aanpassingen handig, vraag me niet hoe het kan...maar het is zo.
groetjes Hannie (Yessica55)

Anoniem zei

Ik haal dezelfde truc uit voor mezelf en mijn dochter op mijn "Truus".
Zo werkt het een stuk beter.
Als ik niet met stukken voor mezelf of mijn oudste dochter bezig ben, draagt Truus een oud shirt van mezelf; anders vind ik het zo confronterend -:)
Ook kun je via de ramen van mijn hok mijn Truus zien staan en ik heb een erg nieuwsgierige buurman....
Mooi tuniek heb je gemaakt en ik ben het met Hannie eens, dat jouw Bella iets zwaarder lijkt dan jij.

Groetjes,
Irma (Mira)

Anoniem zei

onder volgende link vind je de instructie voor het maken van een paspop. (voor de volgende keer)

groetjes
Darla

http://www.burdastyle.de/trends/tipps-tricks/wie-geht-eigentlich--eine-massbueste_aid_2704.html

Saskia zei

Dank je wel voor de link!
Maar heel toevallig gaan we komende zaterdag met een groepje dames een paspop maken op deze manier.

Dus volgende week zie je mijn tweede is.

Saskia