Pages

12 oktober 2010

Zwarte Body


Bij bijna elke lingerie-cursus of workshop leer je om een body te tekenen en/of te maken. Bij sommige leer je dat bij lingerie 1 bij anderen bij een van de vervolgcursussen. Helaas ben ik bij de workshops die ik gevolgd heb nooit zover gekomen.

Maar nu is het dan eindelijk zover en heb ik een body gemaakt. Ik had hem al een paar weken geleden getekend maar toen werd de body toch een setje.
De cups zijn eerst bekleed met lycra, daaroverheen is het kant gespannen. Beide zonder naad. Het was even spannend hoe dat zich ging houden. En ik moet zeggen dat het heel mooi is geworden.
Het voorstuk is verstevigd met powernet. Achter heb ik een extra pand gemaakt en deze is ook verstevigd met powernet.

De ronding in de rug is afgewerkt met vouwelastiek. Dat had ik op deze manier ook nog niet verwerkt dus dat was ook leuk om een keer te doen.

Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik de body echt ga dragen. Ik vind het een heel gedoe met de sluiting van zo'n body. Ik ben denk ik gewoon meer iemand voor een leuke bh met slip.

Het ging er bij mij voornamelijk om dat ik mijn tekenvaardigheid en nieuwe technieken kon gebruiken bij de body.

Nou ben ik toch al niet zo'n held met foto's maken van mijn creaties maar dit zwart is wel heel moeilijk op de foto te zetten. Het is echt zwart allemaal !
Overigens staan er op ons grotematenforum foto's van (corrigerende) body's die te koop zijn bij de diverse winkels. (http://www.grotematenforum.yourbb.nl/)

4 reacties:

Alice zei

Mooie body geworden, hij lijkt inderdaad heel donker bruin te zijn op de foto. De sluting van het achterpand ziet er professioneel uit met het omvouwelastiek. Maar ben het met je eens, je moet wel even wat meer moeite doen met een body. Gr. Alice

Sigrid zei

Wat mooi! Professioneel resultaat hoor. Ik heb ooit in het begin (jaren geleden) een keer een body gemaakt die echt helemaal niet goed bleek te zitten. Heb het nooit meer geprobeerd. Ben ook meer een bh/slip type denk ik. Maar als ik zo'n mooi exemplaar zie, dan heb ik toch neiging het nog eens te proberen.

Marian zei

Mooie body, en ik snap dat je er een 1 wil maken, maar niet dragen.
Mij lijkt het ook niets...

Hij is wel heel goed gelukt, ziet er mooi uit.

Diana 'poetsie' zei

Leuke body, mocht deze niet willen dragen, kun je er nog altijd een hemdje van maken.
Ik draag wel eens een body, maar dan zonder beugels. Voor de warmte.