Pages

30 november 2010

Groen setje

Afgelopen weekend ben ik begonnen met mijn eerste lingeriesetje van de 8 die ik ga maken voordat ik weer mag hamsteren. Ik had al een tijdje niet meer getekend, daarom heb ik eerst een nieuw patroon getekend. Nadat ik de materialen had uitgekozen (een van de pakketten van  Marktplaats) ben ik gaan nadenken over het model.

Ik was er al gauw uit dat de felle kleur groen en het mooie kantje eigenlijk niets aparts nodig hadden. Ik heb daarom een diagonaal model getekend met een driedelige cup.

En dit is het dan geworden. Een mooie stevige appeltjesgroende lycra met een iets donkerder groen elastisch kantje. Heel simpel eigenlijk wat ontwerp betreft maar het materiaal heeft gewoon niet meer nodig.

De slip is gemaakt van mijn standaardpatroon. Ik heb op het voorpand twee banen kant gestikt.
Naaitechnisch ben ik hier al weer meer tevreden over. Het beugelband heb ik op het band zelf doorgestikt en dat gaat veel beter. Je moet wel opletten dat je de panden goed rekt tijdens het stikken zodat het stiksel overal even breed wordt.

Toen ik het pakket uitpakte kwam ik er pas achter hoeveel materialen er in één pakket zitten. Onder andere 2,5 meter kant en 1 meter lycra. Daar kun je met een beetje passen en meten wel 2 setjes uithalen.
Want er zit meer dan voldoende fournituren bij. Ik heb dan ook alweer een nieuw idee om deze lycra te gaan combineren met een andere lycra. Het ontwerp heb ik in mijn hoofd en dat ga ik de komende tijd weer uitwerken. Plannen genoeg weer!

11 reacties:

Alice zei

Leuk geworden en snel! Gr. Alice

Elfi zei

Mooi setje, leuk kleurtje.

Groetjes,
Roelfina

Kim zei

Ziet er mooi uit, lekker fris!

Diana 'poetsie' zei

Jij bent lekker bezig, wat een leuke set weer. Blits kleurtje.
Dit model is mooi!

Marian zei

Erg mooi, en inderdaad een mooi model.
leuk kleurtje ook...
Je bent zo door je voorraad heen met dit tempo;)

Handige Handjes zei

Mooie set geworden! Heb je ook nog voorgevormde cups gebruikt? Het lycra zit zo mooi gespannen...Ik vind de kleur echt geweldig.

Jessica zei

Wat is het setje mooi geworden. En de kleur vind ik super.
Groetjes, Jessica

THEA zei

Hoi Saskia,

Het is een pracht van een setje geworden, hoor! Moie kleur is dat groen!

Je hebt toch echt wel een koopje gedaan daar op MP!!

Het is je van harte gegund!

Fijn Sinterklaas weekend,


groetjes Thea

Sigrid zei

Flitsend kleurtje. Leuk

Saskia zei

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties!

Saskia

Jos zei

Heerlijk fris setje ja!