Pages

16 november 2010

Kaars voor kerst


Ik weet dat het pas 16 november is en dat Sinterklaas net pas in Nederland is aangekomen maar toch ben ik al met kerst bezig geweest. Ik heb deze kerstkaars gemaakt.

Deze handleiding had ik al een paar jaar geleden gedownload en uitgeprint. Ik heb een map met allerlei tutorials over verschillende handwerkprojectjes die ik ooit nog een keer wil gaan doen. En daar kwam ik deze ook weer tegen.

In het voorbeeld gebruiken ze een lacepatroon. Eigenwijs als ik ben heb ik het toch op een ander manier geprobeerd.

Ik heb hele stevige wateroplosbare versteviging gebruikt (het lijkt wel tafelzeil). Toen heb ik het borduurtje uitgeborduurd. Daarna alle versteviging zo kort mogelijk om het borduurtje heen weggeknipt.
Ik heb het borduurtje met lijmspray op de kaars geplakt. Het kan ook met servetlijm maar die had ik niet in huis.


En dit is dan het eindresultaat. Een kerstkaars!
Het borduurtje heeft hele mooie details. Ik hoop dat je dat op de foto een beetje kunt zien.

Ik vind het nog altijd fascinerend hoe de borduurmachine zo'n patroontje opbouwt. Blijf daar dan ook de hele tijd naar kijken tijdens het borduren.

Heb ondertussen ook weer leuke andere idee├źn bedacht om met de borduurmachine uit te werken. Maar mijn rok ligt ook nog uitgeknipt te wachten en ik heb een heel leuk ontwerp bedacht voor een nieuw lingeriesetje. Dus plannen genoeg de komende tijd!

3 reacties:

angela zei

Ziet er erg leuk uit.. Ga je de kaars echt branden??

Saskia zei

Je mag de kaars niet laten branden omdat het borduurtje brand kan veroorzaken.
Het is echt een sierkaars.

Saskia

Diana 'poetsie' zei

Dat ziet er mooi uit, dat je dat zelf kunt maken. Ik begin borduren steeds leuker te vinden