Pages

9 november 2010

Niet storen!


Vandaag heb ik een "niet storen bordje" gemaakt. De vorm van de hanger heb ik gedownload op deze site.
In de blanco-hanger heb ik het borduurtje van Poohbeer en de tekst gezet.

Het is op vilt geborduurd waarna ik het op een stuk karton heb geplakt.
Tot dat moment ging het allemaal goed. Al vind ik het borduursel niet helemaal perfect. De steken op het voorhoofd van pooh lopen niet helemaal mooi. Dat ligt aan het digitialiseren. Dat risico loop je als je freebees download. Ze zijn niet altijd allemaal even goed.

Het grootste probleem ontstond toen ik de hanger uit wilde knippen. Te ver van de rand knippen is niet mooi omdat je dan een witte rand krijgt (vilt) maar als je te dicht op de rand knipt dan knip je snel in de rand.
En dat deed ik dus. Ik heb het proberen op te lossen door de hele rand nog een keer met een trensstreek op de naaimachine door te stikken maar het is niet helemaal mooi geworden.

Als iemand tips heeft hoe ik dat de volgende keer kan voorkomen dan hoor ik die heel graag!

Maar ik vond het eindresultaat wel leuk genoeg om aan jullie te laten zien. En ik mag er nog een maken want dochterlief heeft er ook een besteld!

3 reacties:

Alice zei

Ik vind hem ook leuk geworden. Om het resultaat te krijgen wat je wilt, dus zonder de viltranden, heb je een borduurpatroon nodig dat eerst voor en achterkant van in de ring vastzet zodat je de randen langs het stiklijntje kunt afknippen. Als laatste borduurkleur wordt daarna dan een satijnsteek langs je deurhanger geborduurd en dan hoef je later het vilt niet af te knippen. Hoop dat ik zo duidelijk was....anders, misschien een keertje de borduurclub bezoeken...maar wel een beetje ver voor je. Gr. Alice

Marian zei

Leuk, zou ik ook eens moeten maken... een "niet storen' bordje ;)

Saskia zei

@ Alice: Dank je wel voor je advies!
Ik ga dat een volgende keer uitproberen. Want het patroon is op die manier opgebouwd alleen ik wist niet dat het zo werkte.

Jammer dat jullie borduurclub zo ver weg is.

@Marian: Het helpt niet hoor zo'n bordje. Niemand ziet het hangen!
Saskia