Pages

22 november 2010

Vandaag is rood

Vandaag is rood de kleur van mijn nieuwste lingeriesetje.
In mijn jaarboek heb ik een aantal voornemens gezet. Een van die voornemens was een bh te maken met een lijnenspel. Gekozen om het ontwerpen van modellen lingerie wat meer te gaan ontwikkelen.

Ben niet zo goed in het vertalen van mijn ideeën in een mooi setje. Bij het ontwerpen hinkte ik op twee gedachten. Ik wilde wel een bh met bandjes maar hij moest wel draagbaar zijn. Zichtbare bandjes wilde ik zowiezo niet. Dat past niet bij mij.

Daarom een heel simpel lijnenspel op de cups gemaakt. De bovenrand van de cup is afgewerkt met zwart elastisch biasband wat ook weer terugkomt aan de binnenkant van het schouderband.



Ik heb getwijfeld of ik de kleur zwart ook aan de buitenkant van de schouderband moest terug laten komen. Maar naar mijn gevoel werd het dan wat voorspelbaar. Dus heb ik rood gekozen.
Op de hipster komen de lijnen weer terug.

Ik heb hem nog niet gedragen, dus over de pasvorm kan ik nog niet veel vertellen. Maar het model zelf is vergelijkbaar met de vorige modellen dus ik ga er vanuit dat het wel goed zit.

Naaitechnisch ging het beter dan de vorige keer alleen het beugelband was weer een gedoe. Ben daar ook niet tevreden over maar op een gegeven moment moet je het laten zoals het is.

Ik heb de dvd van Making Beautiful Bras van Lee-An Burgess nog maar eens bekeken. Zij stikt het beugelband aan de binnenkant. Ben er nog niet uit of dat de oplossing is voor mij.

Het voornemen is om deze week mijn rok af te maken. Die ligt alweer een paar weken geknipt te wachten.

10 reacties:

Anoniem zei

Wat een prachtig setje heb je gemaakt.
Prachtig verwerkt door het lijnenspel.

angela zei

Erg mooi. Ik ben normaal gesproken niet zo weg van rood maar deze kleuren combie vind ik erg mooi!!!
Liefs Angela

Kim zei

Wat een knalkleur! Heel mooi. Ik vind het ook heel mooi gedaan met de bandje, een geweldige optie voor als de "losse bandje" niet bij je passen (dat heb ik ook). Erg mooi, practige lycra!

Diana 'poetsie' zei

Zo die knalt van het scherm af. Ik ben een liefhebber van rood. Mooi gedaan.

Jos zei

Ik vind 'm werkelijk prachtig!!

Queen B. zei

Wat een geweldig mooi setje!
En die kleur.... PRACHTIG.
Het ziet er ook uit alsof het geweldig fijn aanzit.
Proficiat!

Marian zei

Jeetje... wat een kleur rood..
Het is waanzinnig mooi, ook zo leuk met die bandjes...

Alice zei

Erg mooi geworden, lekker knal!

Sigrid zei

"niet zo goed in het vertalen van ideeën naar een mooi setje", doe jezelf niet tekort, dit is een prachtig origineel setje.

Saskia zei

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties.
Rood is normaal gesproken ook niet echt een kleur voor mij maar wel leuk om een keer uitgeprobeerd te hebben.

Heb inmiddels de bh gedragen en hij zit lekker!