Pages

23 december 2010

Ontwerpen

 

Voordat ik een lingeriesetje daadwerkelijk in elkaar ga zetten is er een heel "denkproces" geweest.
Ik bedenk eerst welk model ik wil maken. Horizontale, verticale of diagonale naad? Met of zonder zijpand?
Soms weet ik het al heel snel en ga ik direct aan de slag. Andere keren duurt het wat langer en pak ik er mijn ideeënboek bij. Daarna ga ik er de stofjes, kantje en fournituren bijzoeken.

Met voorgevormde cups kun je al heel gauw zien of een model gaat worden zoals je het in gedachten hebt. Ik speld dan ook altijd eerst de cup in elkaar en spel die dan ook de voorgevormde cups. Zo kun je dan voordat je de bh in elkaar gaat zetten een goed idee krijgen of het wordt zoals je zou willen.



Voor dit model heb ik deze week een bh met zijpand getekend, Ik heb deze keer een breder zijpand getekend dan anders. Maar tijdens het spelden kwam ik erachter dat deze toch wel erg breed is geworden. Ook vind ik de bovencup te breed geworden in verhouding met de ondercup.
Ik teken de belijning op de cup zoals ik denk dat het mooier is en speld dat dan zodat ik min of meer een idee krijg of dit wel mooi is (je moet natuurlijk wel door die spelden heen kijken). Dan speld ik het kantje erbij om te kijken of dat er mooi bij past.

Deze lycra heb ik een tijdje geleden gekocht. Twee dezelfde printjes in blauw en wit. In eerst instantie had ik bedacht dat ik aan de bovenkant een rand wilde hebben met de andere kleur. Dit heb ik zo een tijdje laten zitten en er regelmatig naar gekeken. Ik was niet 100% tevreden over het ontwerp maar ik wist niet wat er anders moest. Totdat ik op een gegeven moment bedacht om er nog een donker rand er boven te spelden.
En toen was ik tevreden over het ontwerp!

Zo heb ik inmiddels meerdere cups liggen met ontwerpen. Ik heb er zin in om ze in elkaar te gaan zetten! Nu nog kiezen aan welke ik begin.

4 reacties:

THEA zei

Hallo Saskia,

Ik vind het zo knap dat je ook nog alles zelf tekent!om nog maar te zwijgen van het zelf maken!!

Kei goed!!

Ben je er al uit welke je het eerste gaat maken?

Lieve kerstgroetjes van Thea

Marian zei

Ben het met je eens, met een donkere rand er boven is veel mooier.
Dan is een paspop toch wel handig hé ?
Mooi ontwerpje...

Diana 'poetsie' zei

Wat is die onderste een schatje. Die is geweldig. Veel maakplezier.
Hele fijne feestdagen en creatief en gezond 2011

Alice zei

Wat een tempo zeg!
Jij hebt sneller 8 lingeriepakketjes verwerkt dan dat ik er 1 heb gemaakt.
Mooie combinatie die blauw met witte in dezelfde print