Pages

12 december 2010

parallelradeerwieltje


Begin dit jaar schreef ik over het parallelradeerwieltje dat ik gekocht had. Maar als je iets koopt moet je het ook gebruiken. Maar deze verdween in de kast totdat ik het tijdens de verhuizing van mijn kamer naar beneden weer tegenkwam.

Het werd tijd om het eens uit te proberen! Eerst moest ik het krijt wat "ontklonteren" want het wieltje liep niet soepel. Nadat ik dat gedaan had had heb ik het uitgeprobeerd op het patroon van een vest.
Het werkt echt heel goed! Het wieltje loopt heel soepel en je kunt het heel strak langs het patroon laten lopen.

Hierdoor hoef je niet de naad niet meer met een centimeter af te meten en met spelden of krijt te markeren. Dat is wel prettig voor mijn handen. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd op lycra. Daar teken ik met verdwijnstift het patroon om omdat ik het patroondeel met naad uit patroonpapier uitknip.

Verder heb ik gisteren alleen wat zitten rommelen in mijn kamer. Ben een beetje inspiratieloos en weet niet waar ik mee zal beginnen. Maar dat komt wel weer goed is mijn ervaring.

4 reacties:

Marian zei

Dat lijkt me wel handig, ziet er tenminste wel handig uit...

fotomarieke zei

Ik kon er vroeger nooit zo mee overweg. Heb tegenwoordig een goed timmermansoog (naaistersoog) ontwikkeld. Ik knip zo uit de hand
Quickie (Marieke)

THEA zei

Hoi Saskia,

Ja, idd gebruiken moet je die spullen!
Zijn van die dingen(heel herkenbaar) als het in de kast beland komt het er meestal niet meer uit.
Zoiets moet je meteen proberen,dan ga je het vanzelf wel gebruiken!

Hoor wie het zegt!!Hihihi....overkomt mij ook! Vergeet zelfs vaak dat ik iets gekocht heb!!En als ik het later weer tegenkom denk ik huhhhh????

Fijne week,groetjes Thea

Alice zei

Leuk idee voor het kerstlijstje! Gr. Alice