Pages

6 januari 2011

Bloemig setje


Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met dit bloemig setje. De stof is een hele dunne lycra dat ik van de zomer op de markt heb gekocht voor 1 euro per meter.
Doordat het zo dun is kon ik de cup in een stuk bekleden. Maar de cup is al eerder bekleed geweest met andere lycra. Dat vond ik niet mooi worden en toen heb ik het er weer afgehaald (elastiek was al vastgestikt). Maar je merkt wel dat de cup daar wat "dunner" van wordt. Met als gevolg dat de cup als je het zo ziet wat plooit. Als ik hem aantrek zie je dat niet meer.

De achterpand is verstevigd met powernet (dat is een stevige lycra-achtige stof). Aan de binnen- en buitenkant zit de bloemetjeslycra verwerkt zodat je de powernet niet ziet zitten.

Bij middenvoor zie je door de lycra en ecru-kleurige versteviging het beugelband zitten. Goede les voor de volgende keer om daar een donkere versteviging te gebruiken.


Met de slip had ik wat meer problemen. De lycra was te dun om hem alleen te gebruiken en daar komt ook nog bij dat er maar naar één kant rek zit. En dan ook nog aan de kant dat de bloemen verkeerd om zaten.
Ik kon niet anders dan een andere stof erbij te gebruiken om de rek toe te voegen. (achteraf bedacht ik pas dat ik natuurlijk ook een nieuwe slip had kunnen tekenen rekening houdend met de rek).
Ik had wel andere lycra die er beter bij kleurde maar die glansde teveel en dat was ook niet mooi. Daarom heb ik deze lycra uit mijn voorraad gekozen. Het kan net wat kleur betreft.

Al met al ben ik, ondanks het leuke stofje, niet 100% enthousiast over dit setje. Het gevoel van: Vind hem wel leuk maar.......

Maar hij telt uiteraard wel bij mijn 8 setjes die ik van mezelf moet maken voordat ik weer mag gaan kopen.
Voor het 4e setje heb ik wel al het ontwerp gespeld en als dat helemaal goed gaat dan weet ik zeker dat ik daar wel heel enthousiast over ben!
Maar daar moeten jullie nog wel even geduld voor hebben!

5 reacties:

THEA zei

Hallo Saskia,

Ik vind het heel erg mooi geworden!

Lekker frisse kleurtjes, daar word je toch spontaan vrolijk van!!

En als het goed past, wat wil je dan nog meer!!
Knap gedaan meid!!Mijn compliment!!

Fijne dag verder,groetjes Thea♥

Diana 'poetsie' zei

Die prijs van de lycra spreekt mij erg aan. :-)
Vind het een vrolijke set.

Angela zei

Erg mooi geworden. Geweldige kleuren en print.

Astrids Atelier zei

Oh... ik vind 'm ook erg leuk, het stofje vind ik geweldig en zeker voor zo'n lingeriesetje!
Groetjes Astrid

Queen B. zei

jammer dat je er zelf niet wild van bent
ik vind het toch een mooi setje
de bloemetjesstof is super en bij het slipje vind ik de andere stof er ook mooi bijpassen
sommige problemen die je hebt tijdens het maken, verplichten je soms om creatieve oplossingen te bedenken
en vaak kom je dan toch tot iets apart
dat gevoel heb ik wel bij jouw setje: mooi en apart
heel goed gedaan!