Pages

10 januari 2011

Creatieve genen


Ik heb ooit al eerder op mijn blog geschreven dat ik mijn creatief bezig zijn niet van een vreemde heb. Mijn moeder en haar moeder (mijn oma dus) waren ook altijd creatief bezig.

De laatste jaren houdt mijn moeder zich vooral bezig met poppenhuizen. En daar is ze heel erg goed in. Ze heeft de prachtigste huizen staan en heeft een heel goed oog voor detail. Het liefst maakt ze alles zelf. In het huis waar ze nu mee bezig is heeft ze de meubeltjes gekocht maar de aankleding daar zorgt ze zelf voor.
De gordijntjes, de bakspulletjes van klei en kralen, tafel- en vloerkleedje en ga zo maar door.


Kijk maar hier op de tafel, waar men brood wil gaan bakken, hoe mooi dat gemaakt is. Ben heel benieuwd hoe het huis er straks uitziet als het helemaal klaar is! De keuken is ook nog niet helemaal klaar maar ik wilde toch vast de foto's laten zien.
Beiden zijn we heel goed met het verzinnen van het verhaal er om heen. Want een poppenhuis is niet zomaar een poppenhuis maar daar zit altijd een verhaal achter! En door het verhaal te kennen breng je een poppenhuis pas tot leven.

Mamma ik ben trots op je!

3 reacties:

Kim zei

oooooooh ja, dat is geweldig!! Heerlijk poppenhuizen! Lekker in je eigen droomwereld, en alles helemaal naar je zin maken! Ziet er geweldig uit op de foto!

Diana 'poetsie' zei

Wat gaaf! Je wordt helemaal meegesleept in de foto. Prachtig gemaakt

Marian zei

Mooi zeg., je hebt de genen inderedaad niet van een vreemde.
Ik vind poppenhuizen zo geweldig,er is altijd zoveel in te zien.