Pages

18 januari 2011

Onderhoud naaimachine



Mijn naaimachine is alweer twee jaar oud en was toe aan zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt. Natuurlijk probeer je dat zo te plannen dat het goed uitkomt. Ik had al met "de baas" van Nijtmans afgesproken wanneer ik hem het beste kon brengen zodat ik hem zo kort mogelijk kwijt was.
Alleen hij maakte van het weekend een raar geluidje na het schoonmaken. Van alles uitgeprobeerd. Jullie kennen dat wel: Garen opnieuw inrijgen, nieuwe naald, spoelhuisje opnieuw erin gezet. Maar het geluidje bleef. Hoewel de steken goed waren durfde ik er niet mee verder te gaan. Heb de machine zondag maar netjes ingepakt en klaargezet om weg te brengen. En dat heb ik vanmorgen gedaan.

En nu weet ik dus niet wanneer hij terug komt.
En het is niet dat ik niks anders kan doen zonder naaimachine want ik heb plannen genoeg. En ik kan natuurlijk ook de borduurmachine gebruiken omdat die ook een naaifunctie heeft.
Maar ik mis het vertrouwde beeld van mijn machine op mijn werktafel. Tja ik weet dat ik soms een gek mens ben! (gelukkig is het onschuldig!)

Vandaag wel begonnen met het tekenen van het basiskorset. De dvd aangezet en meegetekend met Bella Hendriks. Soms gaat ze sneller dan ik, en dan zet ik hem even op pauze.
Het is net alsof je bij haar in het klaslokaal zit. Soms praat ik ook terug. Krijg alleen geen antwoord terug!
Ik hoop deze week "de toile" zoals dat met zo'n mooi woord heet in elkaar te kunnen zetten.

En dan maar hopen dat mijn Pfaff weer gauw terug is zodat ik mijn lingeriesetje af kan maken en daarna kan beginnen aan de bustier.

2 reacties:

fotomarieke zei

Iedere naaister wil een goed onderhouden machine. geen enkele naaister kan haar machine daarvoor missen.
Quickie(Marieke)

CarlaF-in Atlanta zei

I hope you get your sewing machine soon.