20 januari 2011

Toile bustier




Zoals ik al eerder schreef ben ik de afgelopen dagen bezig geweest met het tekenen van een toile voor een bustier/korset. Een toile is eigenlijk gewoon een proefmodel die je maakt van stevige stof. Deze speld je in elkaar en bij het passen kijk je wat er eventueel nog aangepast moet worden.
Daarom speld je ook met de naden naar buiten. Dan kun je het "bijspelden" waarna je de aanpassingen op het patroon verwerkt.
Op twee plaatsen moet het aangepast worden. De ronding bij de borst had wat ruimte en bij de heupen was iets teveel ruimte. Bij het laatste denk ik dat ik een tekenfoutje heb gemaakt. Dat moet ik nog narekenen. Maar al met al ben ik toch zeer tevreden over mijn tekenkunsten!

Het volgende is dat ik er cups in ga tekenen. Ik wil er een bustier van maken en geen korset. Daarna kan ik de bustier in elkaar gaan zetten.


De afgelopen week heb ik een aantal bladen op Marktplaats gezet (en verkocht). Bizzkids en Stenzo's waar ik niets mee deed. De bedoeling was wat ruimte in de kast te krijgen. Maar dat is niet helemaal gelukt want ik heb ook weer wat gekocht via Marktplaats.

Twee weken geleden had ik al het boek "naaien is niet moeilijk" van burda gekocht. Ik had al twee andere boeken over kleding maken maar hier staat veel informatie over het aanpassen van modellen in.
Verder zag ik de Sandra van een paar jaar geleden en ik vond de jurk op de voorpagina zo mooi. En deze week kwam ik deze twee Ottobre's met zomerkleding tegen. Helemaal nieuw, nog niet gebruikt en voor een leuk prijsje. Er staan voor mij leuke patronen in en ook dochterlief heeft er al enthousiast een paar uitgekozen. Dus ik moet toch echt weer een keer aan de slag met kleding maken.

Maar eerst nog wachten op de terugkomst van mijn naaimachine en dan eerst mijn lingeriesetje en bustier afmaken!