Pages

26 januari 2011

Zoomgeleidersvoetje Pfaff




Ik heb gisteren een zoomgeleidersvoetje besteld voor mijn naaimachine bij Matson. En vandaag zat het al bij de post. Om recht te stikken zoek ik altijd een bepaalde "houvast" . Omdat je hierbij de zijkant van het voetje straks langs de naad kunt laten lopen en de steekbreedte in kunt stellen leek me dit voor mij het ideale voetje.



Twijfelde nog even of dit voetje niet beter was maar mijn gevoel koos voor het eerste voetje.
Kan ik dit voetje natuurlijk altijd nog op mijn verlanglijstje zetten!

Ben deze week wel bezig geweest met mijn lingeriesetje (mijn machine is weer terug!). Maar volgens mij heb ik een beugelband-angst tegenwoordig. Heb daar nog steeds moeite mee om dat mooi te krijgen. En tegenwoordig stel ik het doorstikken uit tot het laatste moment.

Eén bh heb ik weg kunnen gooien omdat ik bij het loshalen van de beugelband een niet te repareren gat in het pand maakte (dat was erg balen). Maar vandaag of morgen zal ik nog eens alle informatie bij elkaar zoeken en nog eens rustig gaan kijken naar het "geheim" van het goed en mooi inzetten van beugelband.

3 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Dit voetje is ideaal om elastiek en beugelband mee te stikken. Ik heb zo'n soort voetje bij mijn bernina. Ik wil niet anders meer.
Veel plezier ermee

Kim zei

Misschien gaat dan het beugelband stikken met dit voetje beter, zoals Diana zegt.

Als dat zo is, laat het dan weten! Ik krijg dat beugelband ook niet netjes! Frustrerend!

Alice zei

Vaak zijn de extra voetjes een goede investering, je moet er even mee leren werken, maar de resultaten zijn er dan ook naar. Wellicht lukt het stikken met het beugelband met deze beter. Succes, gr. Alice