Pages

3 februari 2011

Jeans bh voor dochterlief



Soms hoef je heel weinig te doen om een stofje goed uit te laten komen. Dit kantje doet het helemaal zelf.

Een jeanachtige print met een roze randje. Ik hoefde alleen wat met de randen "te spelen" om die mooi uit te laten komen.

Dit kant had ik al een hele tijd in mijn kast liggen. En ik wist dat ik er ooit een bh van zou maken voor mijn dochter. Dit weekend vroeg ze of ik alsjeblieft een bh voor haar wilde maken. En dat kun je natuurlijk niet weigeren!
 
Het kantje heeft aan beide kanten een roze rand. Maar omdat dochterlief een gladde cup wilde kon ik maar één kant gebruiken. Het zou net passen over de voorgevormde cups heen. Maar ik wist wel dat ik een risico liep dat de cup wat ging trekken. En dat is dan jammergenoeg ook gebeurd. Bovenin trekt de cup wat in elkaar. Dat zie je gelukkig niet als ze hem aanheeft. Dan trekt alles mooi glad. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling geweest.



Bij het achterpand heb ik de rand ook gebruikt. Daar achter heb ik het picotelastiek verwerkt. Omdat het kant niet breed genoeg was heb ik het onderpand wel in drie delen geknipt (middenvoor, cupgedeelte en achterpand). De binnenkant is gevoerd met een grijs-blauwachtige lycra.

Eerder schreef ik dat ik een nieuw voetje had gekocht (lees er hier meer over). Dit voetje was achteraf toch niet zo handig voor het doorstikken van beugelband. Ik heb daarom ook het tweede voetje gekocht. En daar ben ik helemaal blij mee! Het doorstikken van het beugelband ging nu bij de ene cup in een keer goed. Bij de ander cup ging ik iets scheef maar daar ging het de tweede keer goed. Een volgende keer mag het stiksel wel iets smaller, maar dat is iets om aan te werken. Het begin is er!

En toen kwam gisterenavond natuurlijk het spannende moment: Zou het passen? Volgens dochterlief zit hij erg lekker. We moeten natuurlijk nog even afwachten hoe hij zit na een dag dragen maar het begin is dus al positief. 

Een slip heb ik er niet bijgemaakt omdat ze die toch niet draagt. Heb er wel even over gedacht omdat voor mijn gevoel het setje nu niet compleet is maar ik heb niet de juiste kleur lycra die er bij past.

En dan ga ik vandaag eerst mijn kamer maar weer eens opruimen. Het is weer een vreselijke puinhoop geworden. Eerst alles opgeruimd en fris en dan begin ik weer een aan een volgend project.

7 reacties:

Kim zei

ooh wat een gave bh! Ik vind het er erg stoer en toch verfijnd uitzien.
Daar zat je dochter erg blij mee zijn!

En wat fijn dat je al zoveel plezier hebt van je nieuwe voetje.

fotomarieke zei

dDeze is leuk geworden. Ik denk precies een stijl die voor jonge dochters goed is.
Marieke (Quickie)

Alice zei

Leuke set geworden, kantje maakt het precies af. Gr. Alice

Diana 'poetsie' zei

Keileuke bh geworden.
Waar haal jij die leuke kantjes toch allemaal vandaan?

Jos zei

Wat komt dat kantje me bekend voor haha. Mooi hoe je het kant verwerkt heb, en grappig om te zien dat je 'm 'andersom' hebt gedaan bij het achterpand.

Marian zei

Super bh, stoer en lief...
Echt een 'jonge dames' bh...

Angela zei

Erg moooi!!!!