Pages

28 februari 2011

Regenboog


Het online-thema op het lingerieforum is Regenboog. Dit thema kun je natuurlijk vanuit verschillende kanten benaderen. Je neemt één of meerdere kleuren. Of je neemt een stof met daarin de regenboogkleuren.

Ik had al heel gauw het plan opgepakt om alle kleuren te gebruiken en dat te verwerken in de cup.
Uiteindelijk heb ik lettterlijk de regenboog verwerkt. In de juiste volgorde van kleuren .Ik had niet alle kleuren daarom heb ik kleurtjes geruild met 2 dames op het forum (dank daarvoor!)


De banen heb ik getekend op de voorgevormde cup en daarna uitgetekend op patroonpapier.
Omdat dat een beetje teveel van het goede werd heb ik tussen de kleuren een zwarte belijning (omvouwelastiek) gestikt. Dat zwarte komt weer terug in de achterpanden en de schouderbanden. Dat geeft wat meer rust in het ontwerp.

Ik heb lang getwijfeld of ik het middenstukje zwart of groen moest maken. Het kon allebei maar om de regenboog "door te laten lopen" heb ik gekozen voor groen.


Over het ontwerp ben ik zeer tevreden. De uitvoering ging wat minder. Zo zijn de vlakken links en rechts niet helemaal gelijk (die kon ik niet in spiegelbeeld leggen, dus de patronen moesten dubbel getekend worden) en de zwarte lijnen zijn niet overal even breed geworden. Ik had wat problemen met het omvouwelastiek mooi tussen het lycra uit te stikken.

Maar ik vond het erg leuk om op deze manier met een ontwerp bezig te zijn. Samen met dochterlief de verschillende mogelijkheden kijken en dan uit te proberen.
 Het ging me deze keer dan ook meer om het ontwerpen dan de uitvoering. Het is een zeer bonte bh geworden maar ik denk dat het het thema heel goed uitbeeld!

11 reacties:

Diana 'poetsie' zei

Saskia, bravo! Ik vind het op z'n Brabants: Kei gaaf! Nu nog zo'n zelfde slip erbij. :-)

Sigrid zei

WOW, wat een mooie bh!

Sannalin zei

Heel erg mooi geworden, echt de bedoeling wat we voor ogen hadden met dit thema.

San

~THEA~ zei

Hoi Saskia,

Hij is wel mooi geworden!1

Lekker bont, voor als je in een vrolijke stemming bent!!

Groetjes Thea♥

Kim zei

Saskia wat gaaf!!! Het is een kunstwerk! Hij lijkt zo op de foto´s net ´geschilderd´!

Ja ja ja ja ja, nog een slip erbij en dat is tie helemaal super!

Super origineel.

Angela zei

Hallo saskia
Ik vind hem erg mooi!!!! Ik ben helemaal gek op de regenboog kleuren.
Liefs Angela

A3 zei

Leuk verzonnen. Je wordt er in ieder geval vrolijk van

Marian zei

leuk leuk leuk, het lijkt inderdaad wel geschilderd of gedrukt, zo strak van belijning en kleur...
Super klus heb je afgeleverd.

Ineke zei

Mooi!!! Een heel mooi ontwerp en past super in het regenboog thema. Lijkt mij ook een mooi ontwerp voor een bikini.

mariette zei

Hoi

en dit is nog eens een regenboog
super al die kleuren zo bij elkaar

mariette

Alice zei

Wat een ontzettend leuke en creatieve uitwerking van het thema. Neem je hem mee de 19e? Dan kan ik hem live bewonderen.
Groetjes, Alice