Pages

29 april 2011

Brood gebakken


Ik heb al een tijdje geleden het boek Brood van Christine Ingram en Jennie Shapter gekocht. Een boek met meer dan 100 recepten en informatie over brood uit de hele wereld. In dit boek staan heel veel recepten die ik ooit wil uitproberen.

Gisteren heb ik uit de serie Britse Broden een wit knipbrood gebakken. Het is een redelijk standaard recept van een wit brood. Er wordt alleen een mengsel van water en melk gebruikt in plaats van alleen water of melk. Ik heb het deeg eerst laten mengen in de broodbakker. Daarna gekneed en doorgeslagen en in de broodvorm gedaan. Na het rijzen kwam daar het moment waarom het een Knipbrood wordt genoemd. Het insnijden van het deeg. Daarna nog even rijzen en dan de oven in.

Resultaat een heerlijk wit brood met een lekkere knapperige korst. En vanmorgen vroeg was het nog steeds heerlijk vers. Echt een recept om vaker te maken. Maar zoals ik al zei staan er nog veel meer recepten in.



Als je graag brood bakt dan is dit boek echt een aanrader. En ik kan nog verder bakken de komende tijd. De TNT-bezorger leverde zonet 27 kilo meel af (ik had medelijden met hem omdat hij zoveel moest tillen).

2 reacties:

Marian zei

Ooohhh ik wist niet dat je meel ook al per post kan bestellen...

Lekker hé? eigen gebakken brood, ik vind vooral die bruine met van allerlei pitten en noten er in zálig,
Zal de machine deze zomer ook weer maar eens uit de kast halen.

Saskia zei

Ik heb deze keer besteld bij www.bakkertjethuis.nl
Die is het voordeligste met verzenden (tot max 28 kg is 7.95)
En ze hebben veel keus.

Saskia