Pages

15 april 2011

Rok en Vest




Afgelopen week ben ik eindelijk weer creatief bezig geweest. Niet lang achter elkaar, telkens een uurtje, maar dat geeft niet want dan kom je er ook wel.

Zo heb ik (eindelijk) dit vest afgemaakt. Deze had ik al voor de winter geknipt en gedeeltelijk in elkaar gezet. Totdat ik bij de rits kwam en die niet op voorraad had. Het vest werd even weggehangen op de paspop. Daar is hij blijven hangen totdat ik begin deze week een rits kocht en die er meteen inzette. Daarna was het een kwestie van de kraag erop zetten en zomen. Dat zomen heb ik met de hand gedaan. Het kan met coverlock maar ik had niet de juiste kleur groen. En om dan 3 groene klossen garen te kopen dat vond ik te gek worden voor dat kleine stukje.

Het vest komt uit de Ottobre van winter 2008 (daar staan ook de bekende hipster/slip en hemd in).
Het zit lekker en het is heel handig om te dragen als ik ga fietsen als het vestenweer is.


Verder had ik vorige week al een rok overgenomen uit de Patrones Grande. Het is de eerste keer dat ik een patroon uit dit blad maakte dus ik was heel benieuwd naar de pasvorm. Daarom maar een lapje zwart linnen gepakt dat ik al jaren in de kast had liggen. Het is heel moeilijk te zien op de foto, omdat zwart nu eenmaal moeilijk op de foto is te zetten, maar in het voorpand zitten drie deelnaden. In het achterpand zitten ook drie deelnaden maar dan op een andere manier verdeeld. Volgens het patroon hoeft het pand niet gevoerd te worden maar dat heb ik wel gedaan. Vind ik toch mooier bij linnen.

En ik moet zeggen dat de pasvorm heel goed is voor mijn figuur. Moest alleen de tailleband iets innemen omdat ik daar teveel ruimte had. Het proefmodel is zeker draagbaar.

(Jammer van de slechte foto's, als iemand tips heeft hoe ik zwart goed op de foto kan krijgen dan hoor ik het graag!)





Op deze foto kun je de werktekening beter zien.

Toen ik de rok in elkaar aan het zetten was zag ik op het achterpand wel een streep zitten maar ik dacht dat het krijt was van het krijtapparaat waar ik de naden mee had afgetekend. Helaas blijkt het dus een fout in de stof te zijn. Hij zit redelijk hoog en ik heb meestal langere shirts of blouses aan dus je ziet het niet als ik het draag. Maar het is natuurlijk wel jammer.

Ik heb al een lichte kleur linnen uitgezocht om hem nog een keer te maken. In deze Patrones staan meer leuke rokken en nu ik weet dat de pasvorm voor mij goed is ga ik er zeker nog een paar maken.

4 reacties:

Marian zei

Lijkt mij een erg mooie rok, en een tip voor zwart kan ik je niet geven, maar wel slim om het patroon er bij te zetten..
En wie weet hoe vaak je het vest nog kan dragen deze zomer.....

Diana 'poetsie' zei

Ik vind de kleurencombinatie van je vest mooi. Net wat Marian zegt, dar zul je nog veel plezier van hebben.
Fijn dat je weer iets kon doen.
Een zwarte rok, is altijd fijn om erbij te hebben.

Kim zei

Het vest lijkt me erg fijn dragen en de rok vind ik erg mooi!

Ineke zei

Ik vind zowel het vest als de rok erg geslaagd! Mooie patronen, kun je zeker vaker gebruiken. Alleen jammer van die weeffout.
Groeten Ineke