Pages

24 april 2011

Tekenen in het zonnetje





Afgelopen dagen heb ik mijn korset met cups opnieuw getekend. Ik had hem al eerder in januari getekend maar met dat patroon had ik verder niets gedaan. Om het tekenen van het korset goed te leren ben ik maar opnieuw begonnen.

Eerst heb ik een basiskorset getekend volgens de DVD van Bella Hendriks. Daar heb ik een toile van gemaakt. Samen met dochterlief heb ik die afgepast. Op de tweede korsetdvd van Bella staat dan hoe je een cup er in moet tekenen. Dat is helaas een hele korte uitleg en ik kwam er niet goed uit want ik wil er mijn standaard cups in maken.

Toen heb ik het korsettenboek van Bella erbij gepakt en daar gebruikte ze opeens een hele andere methode om een korset met cups/bustier te maken.
Dus vanmorgen in alle vroegte mijn spullen gepakt en heerlijk buiten in het zonnetje het korset nog een keer getekend. (gelukkig vind ik het helemaal niet erg om te tekenen, vind het erg leuk om te doen).
Het was heerlijk weer buiten. Zonnetje scheen al warm en je hoorde alleen de vogeltjes fluiten.

Bij het boek gaat ze uit van het patroon van de BH dat verlengd wordt met behulp van taille- en heupwijdte (in het heel kort gezegd). Daarna heb ik de patroondelen uitgeknipt en in de pas gespeld. En als het lukt zoals ik het voor ogen heb dan wordt het heel erg mooi.

Maar voordat ik dat laat zien moet het eerst helemaal klaar zijn. Ik hoop dat dat niet te lang duurt.

Nu eerst weer van het heerlijk paasweer genieten! Fijne paasdagen allemaal!


2 reacties:

Ineke zei

Lijkt mij heerlijk om buiten te tekenen, vooral in de ochtend dan is het nog heerlijk rustig. Veel succes!
Fijne dag, Ineke

Diana 'poetsie' zei

Wat hebben we toch kunnen genieten afgelopen dagen.
Hoop dat het goed lukken, wat je voor ogen hebt.