Pages

22 juni 2011

Andere tekenmethode uitproberen



Al een tijdje teken ik volgens de methode van Bella Hendriks. Als je eenmaal doorhebt hoe deze methode werkt kun je daar heel ver mee komen. Maar de laatste tijd merkte ik dat ik toch steeds nieuwsgieriger werd naar de andere tekenmethodes die er zijn.  Ik had de andere methodes al vaker gezien en meegedaan met vergelijkingen (met mijn maten als proefmodel) maar aan het zelf tekenen was ik nooit toegekomen.

Omdat ik me zelf steeds wil blijven ontwikkelen in het lingeriemaken en tekenen heb ik deze week de eerste stap gezet voor het leren van een andere manier van patroontekenen.

Ik heb gekozen voor de schriftelijke theorieles van Naaicentrum De Speld . Hierbij teken je volgens het grondpatroon. Een hele andere manier van tekenen dan de manier van Bella Hendriks omdat je daar tekent vanuit de beugel.
De keuze voor een schriftelijke theorieles heeft vooral te maken met het feit dat ik op dit moment geen workshop kan volgen omdat dat praktisch niet haalbaar is.

Of het echt zo'n andere manier van tekenen is zal ik de komende tijd achterkomen. Is leuk om te doen aan de tuintafel als het zonnetje schijnt. Maar dan moet wel eerst het mooie weer terug komen!

4 reacties:

Marian zei

Leuk, dat je zo in de ban van het tekenen bent..
Ik heb het zo geleerd, de grondpatroon methode..
Zo wil ik altijd nog steeds de Bella methode leren, het boek staat er al meer dan een jaar, maar ben er nog niet aan toegekomen.

Eerst lingerie 3 maar eens afmaken hé?

Angela zei

oohh leuk!!!
Ik ben benieuwd!!
Liefs Angela

corina zei

leuk dat je dit ook gaat proberen ene het weekend word het mooi weer dus wie weet. Succes in elk geval en we zien het wel als het is gelukt.
gr corina

Diana 'poetsie' zei

Ik heb alle cursussen gevolgd, heb er heel veel van geleerd. En ben net zo nieuwsgierig naar alle tekenmethodes als jou. Succes!